Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Exakt hur gammal och sliten såg hon ut? Jag hade en väldigt otrevlig upplevelse för några veckor sedan, då var det Elisabeth i loungen som stod för den.

Hon såg duktigt härjad ut. Jag tror att hon kan ha varit runt 35-40 men såg lätt ut som 50! Jag uppfattade aldrig hennes namn och det känns inte heller så relevant. Hon var hur som helst danska och jobbade i gaten. Så inte samma kvinna som du mötte.

Man kan ju då också fundera på om Preben verkligen är representativ för en SAS-anställd, vilket jag är övertygad om att så ICKE är fallet....

Jag boardar ofta hos Preben, känner igen honom väl :)

Håller med, tror inte heller att han är representative för de SAS-anställda, absolut inte. Däremot ingen tillfällighet att de flesta vi ser flaxa förbi här i liknande situationer är danskar.

Blev så tydligt när vi flög hela familjen i C från SFO-CPH, ena gången servades av två danskar och andra gången av två svenskar, två av mina barn satt i mitten. På ena sidan är passagerarna glada och skrattar mycket vid serveringarna, andra halvan av kabinen får vara glada om de får det de ber om, mina barn fann det omåttligt roligt att jämföra bemötandet från ena sidan med den andra.

Använde i helgen 1000eur i vouchers, bokade med telefonförsäljning och fick besked att det skulle gå bra lösa in checkarna som delbetalning på service center landvetter (skönt slippa skicka rek). Döm om min förvåning då service centret säger "oj det här är komplicerat, sådant har vi inte alltid tid med, det kan ta en timma ställa ut dessa 4 biljetter"...wow ;). Hade varken tid eller lust vänta en timma på få detta löst. så de erbjöd sig iallafall lösa det under eftermiddagen så jag kan komma förbi imorgon då jag tydligen behöver signera en del. Bökigt och stökigt värre i min mening. Hur har ni använt/löst in era vouchers (gift voucher)?
Det finns en tråd om vouchers och dess användning. Qui quairit invenit
http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/1386-hur-anvaender-vouchers-fran-sas.html
sök på sas voucher

Last edited:
Tycker inte det känns så trevligt att hänga ut SAS-anställda på dethär viset...

I grunden håller jag med dig, men just i det här fallet får man nog anse att det är Preben som har hängt ut sig själv genom att gå alldeles för långt. Hans agerande faller inte under kategorin "dålig dag på jobbet". Jag ser ingen anledning att visa någon större respekt för en så respektlös individ.

I grunden håller jag med dig, men just i det här fallet får man nog anse att det är Preben som har hängt ut sig själv genom att gå alldeles för långt. Hans agerande faller inte under kategorin "dålig dag på jobbet". Jag ser ingen anledning att visa någon större respekt för en så respektlös individ.

Fast nu gör du det enkelt för dig. Har du snackat med Preben personligen om detta? Eller tar du en persons berättelse för sanning? Märkligt i så fall. OM Preben däremot har agerat på detta sätt är det oacceptabelt.

"Fallet Preben"

Det handlar om en oro dels för "mindre bra beteenden" hos SAS' anställda samt dels för att SAS är i ett utsatt läge.
Sverige har idag ett stort antal nysvenskar och det är viktigt att förstå detta är en bestående inslag i vårt samhälle. En stor del av OSS svenskar är inte blonda och blåögda. Därför måste ett företag med väsentligt stort svenskt ben ha tagit till sej de värdegrunder som vårt samhälle står upp för. Åtminstone om de önskar alla svenskar som kunder.

SAS hänger på gärdsgårn med äldre plan med ffa äldre inredningar. Här finns inga marginaler för "skit i hörnen". Varumärket måste sättas med hänsyn till dagens värdegrunder annars flyger vi med konkurrenterna!
Detta är i mitt fall ett konstaterande. Jag ser framemot de nya planen men jag är långt ifrån säker att SAS finns kvar 2018...

Fast nu gör du det enkelt för dig. Har du snackat med Preben personligen om detta? Eller tar du en persons berättelse för sanning? Märkligt i så fall. OM Preben däremot har agerat på detta sätt är det oacceptabelt.

Nej inte om just detta ärendet. Det ligger i sakens natur att Prebens berättelse högst sannolikt skulle bestå av falsarier för att skydda sig själv. Men jag har personligen råkat ut för Preben och har inte särskilt svårt att föreställa mig att det som nu beskrivits faktiskt har gått till exakt på det sätt det beskrivs. Han är nämligen inte någon särskilt trevlig SAS-anställd. Jag har också svårt att se varför professorn skulle orka dra en händelse så långt om han inte hade upplevt det hela precis så kränkande som han själv beskriver.

Om mina obehagliga upplevelser av människan beror på att jag inte ser 100% svensk/skandinavisk ut eller något annat, låter jag däremot vara osagt.

Last edited:
Nej inte om just detta ärendet. Det ligger i sakens natur att Prebens berättelse högst sannolikt skulle bestå av falsarier för att skydda sig själv. Men jag har personligen råkat ut för Preben och har inte särskilt svårt att föreställa mig att det som nu beskrivits faktiskt har gått till exakt på det sätt det beskrivs. Han är nämligen inte någon särskilt trevlig SAS-anställd. Jag har också svårt att se varför professorn skulle orka dra en händelse så långt om han inte hade upplevt det hela precis så kränkande som han själv beskriver.

Om mina obehagliga upplevelser av människan beror på att jag inte ser 100% svensk/skandinavisk ut eller något annat, låter jag däremot vara osagt.

Får hoppas att du inte är domare till yrket.

Toppen