Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Besättningen på SK904 i tisdags. Första gången som jag har stött på en besättning som har varit så genuint omotiverade i sina jobb. Inget välkomnande vid dörren, ingen som tog jackan, extremt ouppmärksam service för att bara nämna några få av bristerna. Hör detta till vanligheterna eller hade jag bara otur? Ett riktigt lågvattenmärke från SAS sida och jag skulle inte kalla servicen acceptabel ens för Economy.

Besättningen på SK904 i tisdags. Första gången som jag har stött på en besättning som har varit så genuint omotiverade i sina jobb. Inget välkomnande vid dörren, ingen som tog jackan, extremt ouppmärksam service för att bara nämna några få av bristerna. Hör detta till vanligheterna eller hade jag bara otur? Ett riktigt lågvattenmärke från SAS sida och jag skulle inte kalla servicen acceptabel ens för Economy.

Flög SK945 i tisdags och upplevde samma sak. Ingen välkomnade och fick hänga upp jackan själv..Inga extra rundor för att se om allt var okej, mest snack i galleyt med crew. Chipsrester i sätet och när jag bad om cognac fick jag istället en 8:a Pure Green Organic Vodka...Visst att man har en tålig lever men det var lite väl häftig ;)

Sen när jag drog på mig SAS hörlurar(glömde mina hemma) så måste det ha varit glapp för det gav ifrån sig ett fruktansvärt ljud som måste ha skadat min hörsel på något sätt.

Kan man kanske få kompensation för något av ovanstående?

Tur att jag flyger aldrig SAS USA linjer. På Asien linjer är servicen acceptabel nivå i Business class tack vare kinesisk/japansk kabinpersonal. (Jag kommer inte ihåg om det fanns thailändsk kabinpersonal på Bangkok linjen)

Oroväckande många rapporter om oengagerad crew i business nu, min syster flög från Bangkok i februari och upplevde samma sak, att det knappt var acceptabelt ens för economy. Hon skrev en complaint, dock poängterade hon att hon inte ville ha kompensation för något. Men det var så illa med servicen att hon ville framföra det. Nu satt hon i C efter lyckad OT-uppgradering så hon hade inte direkt öppnat plånboken på helvid gavel för sin biljett, men det är ju oväsentligt.

Själv satt jag på Swiss på väg hem från Bangkok samma kväll och hade en lysande flygning...SAS kan som vi alla redan vet bara konkurrera med sin mjuka produkt, och jag har alltid varit nöjd med crew på SAS (nu var det ett tag sen). Jag vill tro och hoppas att det fortfarande är så att SAS levererar god service men nu är det för många illavarslande betyg här för min smak.

En gång är ingen gång...men nu vet jag inte? Nåja, hoppas alla haft otur och att det får räknas till "dålig dag på jobbet".

Har upplevt SAS Business service är cirka, 50/50, ibland helt fantastisk service och andra gånger har det varit löjligt illa.

I förra veckan flög jag Business på vägen över till NYC och det var riktigt bra, trevlig service & on point. Men Plus (Eco Extra) på vägen hem var det nästan obehagligt att bli servicerad av personalen.
Dessutom var det omöjligt att få lurarna till att stanna i uttaget i stolen, ramlade ut hela tiden så fick sitta och hålla det inne med benet, haha. Orkade typ en halv film, sedan tröttnade jag.
Flygvärdinnan couldn't care less. :rolleyes:
Första gången jag flyger Plus (Eco Extra) på Long Haul i 7 år, brukar det vara dålig service där?

Otur vil jag nog säga. Har reist SK903/904 og SK907/908 en del og har alltid fått god service av hyggelig NORSK besetning. Henger opp kavajen uten knyssel, har beklaget at de ikke har champagne til pre-drink før jeg har spurt. Hadde også en lang hyggelig samtale i galley på siste reise med kabinbesetningen. Fikk vite mye interessant hvordan arbeidet foregår og hva de mente om ruter og konsepter.
Har faktisk fått mer personlig og hyggelig crew med SAS enn med feks LX og LH

Det ultimata bottennappet i Eurobonus +deal:
eb.jpg
Billiga Kina-skräpklockor som kallas för André Belfort "reas" ut.

Att SAS skulle sjunka så här lågt. Vad är nästa grej? Fejkväskor?

Läs mer på: Watches Blacklist

Toppen