Oroväckande många rapporter om oengagerad crew i business nu, min syster flög från Bangkok i februari och upplevde samma sak, att det knappt var acceptabelt ens för economy. Hon skrev en complaint, dock poängterade hon att hon inte ville ha kompensation för något. Men det var så illa med servicen att hon ville framföra det. Nu satt hon i C efter lyckad OT-uppgradering så hon hade inte direkt öppnat plånboken på helvid gavel för sin biljett, men det är ju oväsentligt.
Själv satt jag på Swiss på väg hem från Bangkok samma kväll och hade en lysande flygning...SAS kan som vi alla redan vet bara konkurrera med sin mjuka produkt, och jag har alltid varit nöjd med crew på SAS (nu var det ett tag sen). Jag vill tro och hoppas att det fortfarande är så att SAS levererar god service men nu är det för många illavarslande betyg här för min smak.
En gång är ingen gång...men nu vet jag inte? Nåja, hoppas alla haft otur och att det får räknas till "dålig dag på jobbet".