Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Sen när införde SAS vattenransoner i GO? Då jag inte kan dricka kaffe/the så valde jag vatten till min muffin. När jag bad om påfyllning sa stewarden lite syrligt "man får egentligen bara ett glas vatten", innan han motvilligt fyllde på det. Är detta policy eller bara ett fel från personalens sida. Det förstnämnda skulle inte förvåna mig, så jag säger det igen: Snälla SAS lägg ner dumsnålheten!

I övrigt en mycket bekväm förmiddagsflygning till Dublin ombord på SK535.

Finn ett fel...

Skärmklipp.PNG

United A320 har bara 3 rader i F och du sitter på rad 8?

Ja precis, nu har det varit ett par år sedan jag åkte betald C med SAS delvis pga av den anledning men för mig har det alltid blivit eco på anslutningar. Har då iofs nästan alltid varit med AA eftersom de hade bäst anslutning från Chicago till San Antonio. Har jag otur eller? Det är för övrigt en fullpris C vilket innebär 18k för den delen av resan, åker plus dit. Nu är det en kort flygtid men principen...

Ja precis, nu har det varit ett par år sedan jag åkte betald C med SAS delvis pga av den anledning men för mig har det alltid blivit eco på anslutningar. Har då iofs nästan alltid varit med AA eftersom de hade bäst anslutning från Chicago till San Antonio. Har jag otur eller? Det är för övrigt en fullpris C vilket innebär 18k för den delen av resan, åker plus dit. Nu är det en kort flygtid men principen...

SAS har haft den där idiotiska modellen på deras hemsida några år nu. När man bokar Z-klass på SAS så föreslår webbokningssystemet valfri Y-klass på UA inrikes. Om man istället bokar Z via resebyrå till EXAKT samma pris så är det Z-klass hela vägen.

Det var en av anledningarna till att jag helt slutade boka via sas.se och även via deras telefonbokning som hävdade att det inte fanns någon annan klass att boka på UA. Eftersom det ändå kostar att boka via SAS-telefonbokning och det inte går att boka Z-klass genomgående på partnerflyg via sas.se så har jag övergått till resebyråer för 117-biljetter på longhaul.

Sen när införde SAS vattenransoner i GO? Då jag inte kan dricka kaffe/the så valde jag vatten till min muffin. När jag bad om påfyllning sa stewarden lite syrligt "man får egentligen bara ett glas vatten", innan han motvilligt fyllde på det. Är detta policy eller bara ett fel från personalens sida. Det förstnämnda skulle inte förvåna mig, så jag säger det igen: Snälla SAS lägg ner dumsnålheten!

I övrigt en mycket bekväm förmiddagsflygning till Dublin ombord på SK535.

Kaffe / The brukar man ju alltid få påfyllning, du kunde inte fått kallt The utan påse? ;)

@Storsteffe - Finn ett fel...

SK1424: SAS har ingen Business i Europa längre. Borde stå SAS Plus istället till ARN!

"On the Boeing 737-600, on some routes, the seats in the first rows are sold as SAS Plus seats. In this situation, the middle seat is left empty for passengers' comfort and cannot be booked."

Toppen