TorbjornMieden
Medlem
I dag flög jag ned till Kalmar från Stockholm för att köpa en bil. Hade med mig min son och det var som vanligt SAS som valet hamnade på med kärran drevs av JetTime - En ATR72. Som Pandion har man ju gratis måltid ombord oavsett klass då man flyger med SAS. Men, personalen ombord vägrade leva upp till detta och sa att det inte alls finns några sådana regler. Dom sa, "det står det ingenting om i mina papper". Den ena, en kvinna, av kabinpersonalen visste inte ens vad Pandion är så den manliga kollegan fick förklara för henne och sa, "vissa flyger lite mer än andra och dom har vissa förmåner men jag vet inte vad". Till sist så gav sig den manliga purchern och hämtade en smörgås till mig men då ville han ha 55 kronor. Så jag fick helt enkelt upprepa att maten ombord som pandion är gratis och samtidigt som jag gjorde det lät jag luften gå ur förpackningen. Han sa, "för den här gången" och gick vidare.
Så, nu är min undran (som egentligen borde ställas till SAS men börjar här) om det är så att man tagit bort den här förmånen för Pandions eller är det helt enkelt så att JetTimes personal inte är utbildade nog?
haft samma bekymmer på JetTime till Turku, Finland...fick inget ombord alls..ja kaffe och té