Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

So here we go again….
Skrev för en tid sedan ett inlägg om hur SAS incheckning inte kunde finna en bokning gjord på United.com.

Bokningen är confirmed och finns tillgänglig på både Lufthansa.com och checkmytrip.se men det är klart det måste ju vara någon annan än SAS som gjort fel...... jag menar it-systemen på SAS är ju prickfria!

Hur löser man en sådan situation om incheckning är på en SAS station eller hub? Om man t ex har en bokning som United eller Lufthansa ser i sina system, men man inte kan checka in på ARN (där SAS sköter Lufthansa och United) pga att bokningen saknas?

Ibland tror jag dock att det är deras personals kunskapsnivå (eller ointresse för kunden) snarare än reglerna som brister.

Detta är min känsla också. I min första topic på BC var det precis detta. Här hjälper inga goda avsikter när det är skit bakom spakarna. Med facit i hand var mitt problem inte SAS men de både fick skiten och därtill lösa problemet.
Se där, lite beröm på klagotråden...:)

Det är ju bara att se till sin egen arbetsplats - följs alla avsikter och genomförs konsekvent???

Kundservice är inget SAS gör särskilt bra. Verkligen inte. Ringde för att boka sittplats på ett flyg och ev. ändra en annan biljett. Hade båda biljetterna i PLUS och det var tydligt att jag fick berätta vad jag hade för rättigheter med biljetterna.

Först hittar hon inte ena bokningen och berättar för mig att jag minsann bara har en biljett på min profil. Detta trots att jag bokade den hon inte hittar som inloggad på SAS egna sida... Otroligt snorkig person som efter gnäll byter plats åt mig på ena flyget enligt mina önskemål för att sen bli hånfullt glad när hon inser att jag inte får boka om det andra utan en rejäl kostnad.

Det är fine att det kostar att boka om, jag trodde ändå aldrig att det i realiteten skulle vara gratis att boka om PLUS som de trots allt säger i reklamen, men finns ingen anledning att vara snorkig, otrevlig och dryg när man jobbar i en kundtjänst. Förra gången jag ringde med EB så pratade jag med en kille som inte förstod att det var skillnad på LHs BC och First... Förbättringspotential?

Det är fine att det kostar att boka om, jag trodde ändå aldrig att det i realiteten skulle vara gratis att boka om PLUS som de trots allt säger i reklamen, men finns ingen anledning att vara snorkig, otrevlig och dryg när man jobbar i en kundtjänst.

Umiddelbart skulle det være gratis at ændre Plus-billetter, men en ekstra udgift kan komme oveni, hvis ændringen indebærer bookning i en dyrere klasse end oprindeligt. Kan det have været tilfældet her?

Men det er naturligvis ikke i orden at begynde at hovere, uanset hvad...

SAS måste kamma sig och byta ut sitt värdelösa underhållningssystem på long hauls. Senast från USA så funkade det överhuvudtaget inte under hela flighten. Detta gällde inte bara mitt säte utan hela flighten. Enligt crewn hade det inte funkat för dem på vägen till USA heller ... Och ja. Även jag har laddat på med egna filmer på padda så man klarar sig men det påverkar helhetsintrycket negativt.

SAS måste kamma sig och byta ut sitt värdelösa underhållningssystem på long hauls. Senast från USA så funkade det överhuvudtaget inte under hela flighten. Detta gällde inte bara mitt säte utan hela flighten. Enligt crewn hade det inte funkat för dem på vägen till USA heller ... Och ja. Även jag har laddat på med egna filmer på padda så man klarar sig men det påverkar helhetsintrycket negativt.

Trasig underhållning... bara att claima... bör ge 15-20.000 EB-poäng som plåster på såren. BTW, brist på preflight skumpa borde också ge poängböter. ;)

Lägger man en gamla c-stolar till detta så finns det väl bara 2 alternativa slutsatser...
antingen skaffar man nya stolar
eller kommer ett antal pax att boka andra alternativ...tyvärr

Lägger man en gamla c-stolar till detta så finns det väl bara 2 alternativa slutsatser...
antingen skaffar man nya stolar
eller kommer ett antal pax att boka andra alternativ...tyvärr
Jag håller med, tyvärr. Önskar att SAS lite proaktivt tänkt på detta och genomfört bytet samtidigt som sina konkurrenter påbörjade C-omvandlingen. SAS måste börja dumpa C priserna rejält om det även i fortsättningen ska vara ett intressant alternativ för mig.

Jag håller med, tyvärr. Önskar att SAS lite proaktivt tänkt på detta och genomfört bytet samtidigt som sina konkurrenter påbörjade C-omvandlingen. SAS måste börja dumpa C priserna rejält om det även i fortsättningen ska vara ett intressant alternativ för mig.

För min del har det tyvärr redan hänt. Har bytt till LH-gruppen för longhaul utom i de fall där det är väsentligt enklare att flyga med SK. Speciellt med tanke på priserna som SAS säljer businessbiljetter för. För några tusenlappar till så flyger jag F med LH eller LX...

När jag flög EWR-ARN i slutet av november fungerade inte systemet från rad 1-17 dvs C och Y- kabinen. Fick en voucher på €100 som komp.

Toppen