Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

VARNING för SAS!!! Var nyss med om en riktig skräckupplevelse. I fredags blev vår flight till London inställd med 30 min varsel (!). Bemötandet av SAS personal i såväl STO som CPH var bedrövligt. Vid ett tillfälle fick vi beskedet att vi nog inte skulle förvänta oss ngn service eftersom vi endast betalat 500 kr för våra biljetter. Till saken hör att det knappast rör sig om force majeur eftersom det var väl känt att CPH bara använde en landningsbana. Hade vi fått beskedet att flighten var inställd vid den tidpunkt då SAS rimligen känt till kancelleringen hade vi naturligtvis köpt nya "dyra" biljetter. Nu blev vår helg fullständigt förstörd. Jag kommer inte att flyga SAS ngn mer gång. Lägger mina 200 K bonuspoäng med annan star alliansen partner.

VARNING för SAS!!! Var nyss med om en riktig skräckupplevelse. I fredags blev vår flight till London inställd med 30 min varsel (!). Bemötandet av SAS personal i såväl STO som CPH var bedrövligt. Vid ett tillfälle fick vi beskedet att vi nog inte skulle förvänta oss ngn service eftersom vi endast betalat 500 kr för våra biljetter. Till saken hör att det knappast rör sig om force majeur eftersom det var väl känt att CPH bara använde en landningsbana. Hade vi fått beskedet att flighten var inställd vid den tidpunkt då SAS rimligen känt till kancelleringen hade vi naturligtvis köpt nya "dyra" biljetter. Nu blev vår helg fullständigt förstörd. Jag kommer inte att flyga SAS ngn mer gång. Lägger mina 200 K bonuspoäng med annan star alliansen partner.

Så vad hände? Känns som om det krävs en djupare förklaring än bara detta?

För typ 20:e gången i rad så är SK1496 försenad, vilket innebär att jag även denna vecka måste springa en halvmara i ett hundrameters tempo.
Har SAS börjat med någon ny form av träningsläger? Tur att denna tjänst är gratis i så fall, annars hade jag blivit ruinerad.

Nåja, blir pølse nu, så man slipper vara hungrig

Vad hände med Transfer B gaterna.? Tycker det mer och mer spretar igen À > D, B > A35...är en bit att gå och låååångt till loungen

Hade en mindre trevlig upplevelse på SK907 igår. Lukten om ombord i C fick mig snarast att tro att toaletterna saknades och att man bara uträttade sina behov i gången. IFE fungerade också riktigt dåligt. Crew var dock riktigt bra, men kunde inte göra så mycket åt dessa problem.

Hade en tråkig upplevelse på TXL (Berlin Tegel) i Måndags. Sista SAS flyget var instället, och detta hände 20.25, ca. 40 min föra avgång. Då ropade Lufthansa personalen i lounge ut att alla på SK1678 skulle kontakta front desk i LH loungen.
Fick veta att det fanns en Air Berlin avgång kl. 21.30 (20 min senare än SK flyget) jag frågade om det fanns andra möjligheter då jag helst inte vill flyga med Air Berlin. Svaret var: "NEJ och om du vill komma hem får du nog skynda dig till Terminal C då det bara finns få platser". Jag var alltså inte garanterad en plats trots EBG status o rätt dyr booking class?
Fick också veta att dom inte kunde skicka vidare mitt bagage utan att jag själv måste hämta det i Terminal D. :confused:

Helt otroligt tycket jag, men skyndade mig till Terminal C då jag var tvungen att komma hem Måndag kväll och helst inte ville bli strandad i Berlin. Kommer dit, får plats på flyger + boarding pass, tillbaka till Terminal D (ca. 10 - 15 min gång utomhus mellan terminalerna) för att hämta mitt bagage, då får jag besked om att dom inte har nått bagage och SAS handling agent vet ingenting alls om nått säg hon. Till sista fattar hon vad jag menar och säger om du vill ha ditt bagage måste du gå igenom security, ställa mig vid gate 71 vänta på en buss som kör till Arrivals och hämta ditt bagage där. Det var extremt omständligt minst sagt! Och efter kö i security, vänta på buss och vänta på bagage så skulle man sedan gå tillbaka Terminal C med tungt bagage (utan hjul!) för att check in bagaget där igen, och så klart security igen.
Otroligt dåligt hanterat av SAS tycker jag, deras handeling agenter couldn't care less och visste ingenting som helst. LH staff var ok i loungen, men heller inte speciellt hjälpsamma.

När jag kommer hem skriver jag till EBG medlem service angående att jag tycket det var dåligt hanterat och dessutom att jag gärna vill ha mina miles för den resan som de skriver så fint på deras hemsida att man kan få.
Fortfarande inte hört ett ord från SAS. Vet att det tar lång tid att få svar via email från dem, men ändå.

Inte vidare bra fixat den här gången, men annars väldigt nöjd med SAS de flesta gånger jag flyger.

En del av problemen i det fallet beror nog på TXL och den inte helt lysande markpersonalen där. Just bagage är nog en mycket svag sida.

I dag flög jag ned till Kalmar från Stockholm för att köpa en bil. Hade med mig min son och det var som vanligt SAS som valet hamnade på med kärran drevs av JetTime - En ATR72. Som Pandion har man ju gratis måltid ombord oavsett klass då man flyger med SAS. Men, personalen ombord vägrade leva upp till detta och sa att det inte alls finns några sådana regler. Dom sa, "det står det ingenting om i mina papper". Den ena, en kvinna, av kabinpersonalen visste inte ens vad Pandion är så den manliga kollegan fick förklara för henne och sa, "vissa flyger lite mer än andra och dom har vissa förmåner men jag vet inte vad". Till sist så gav sig den manliga purchern och hämtade en smörgås till mig men då ville han ha 55 kronor. Så jag fick helt enkelt upprepa att maten ombord som pandion är gratis och samtidigt som jag gjorde det lät jag luften gå ur förpackningen. Han sa, "för den här gången" och gick vidare.
Så, nu är min undran (som egentligen borde ställas till SAS men börjar här) om det är så att man tagit bort den här förmånen för Pandions eller är det helt enkelt så att JetTimes personal inte är utbildade nog?

Toppen