Hade en tråkig upplevelse på TXL (Berlin Tegel) i Måndags. Sista SAS flyget var instället, och detta hände 20.25, ca. 40 min föra avgång. Då ropade Lufthansa personalen i lounge ut att alla på SK1678 skulle kontakta front desk i LH loungen.
Fick veta att det fanns en Air Berlin avgång kl. 21.30 (20 min senare än SK flyget) jag frågade om det fanns andra möjligheter då jag helst inte vill flyga med Air Berlin. Svaret var: "NEJ och om du vill komma hem får du nog skynda dig till Terminal C då det bara finns få platser". Jag var alltså inte garanterad en plats trots EBG status o rätt dyr booking class?
Fick också veta att dom inte kunde skicka vidare mitt bagage utan att jag själv måste hämta det i Terminal D.
Helt otroligt tycket jag, men skyndade mig till Terminal C då jag var tvungen att komma hem Måndag kväll och helst inte ville bli strandad i Berlin. Kommer dit, får plats på flyger + boarding pass, tillbaka till Terminal D (ca. 10 - 15 min gång utomhus mellan terminalerna) för att hämta mitt bagage, då får jag besked om att dom inte har nått bagage och SAS handling agent vet ingenting alls om nått säg hon. Till sista fattar hon vad jag menar och säger om du vill ha ditt bagage måste du gå igenom security, ställa mig vid gate 71 vänta på en buss som kör till Arrivals och hämta ditt bagage där. Det var extremt omständligt minst sagt! Och efter kö i security, vänta på buss och vänta på bagage så skulle man sedan gå tillbaka Terminal C med tungt bagage (utan hjul!) för att check in bagaget där igen, och så klart security igen.
Otroligt dåligt hanterat av SAS tycker jag, deras handeling agenter couldn't care less och visste ingenting som helst. LH staff var ok i loungen, men heller inte speciellt hjälpsamma.
När jag kommer hem skriver jag till EBG medlem service angående att jag tycket det var dåligt hanterat och dessutom att jag gärna vill ha mina miles för den resan som de skriver så fint på deras hemsida att man kan få.
Fortfarande inte hört ett ord från SAS. Vet att det tar lång tid att få svar via email från dem, men ändå.
Inte vidare bra fixat den här gången, men annars väldigt nöjd med SAS de flesta gånger jag flyger.