Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög SK907 i fredags uppgraderad till SAS Plus, lyckades få 14A, vilket enligt mig är det bästa sätet i Plus. Snacka om att jag blev överraskad när jag böjde mig ner eftersom jag tappat kudden på golvet.

2013-10-11 11.45.19 HDR.jpg

Det känns inte alls som något man vill se i SAS Plus (eller Go heller för den delen). Postade bilden på Instagram å FB - SAS svarade att de skulle kolla upp det asap. Har inte hört nåt på över ett dygn från dem (kan bero på att det är helg). Läge å skicka in en formell reklammation?

Flög SK907 i fredags uppgraderad till SAS Plus, lyckades få 14A, vilket enligt mig är det bästa sätet i Plus. Snacka om att jag blev överraskad när jag böjde mig ner eftersom jag tappat kudden på golvet.
Det känns inte alls som något man vill se i SAS Plus (eller Go heller för den delen). Postade bilden på Instagram å FB - SAS svarade att de skulle kolla upp det asap. Har inte hört nåt på över ett dygn från dem (kan bero på att det är helg). Läge å skicka in en formell reklammation?

Det såg inte alls speciellt fräscht ut! Mycket dålig städning.

Jag flög SK997 i lördags och tänkte mig lite mousserande till fördrink så jag beställde "Sparkling wine" (vilket min kollega mellan mig och flygvärdinnan också hörde). När jag såg att hon hällde upp bubbelvatten i stället så sa jag " Excuse me. Sparkling wine, please".
Svaret jag fick var "Well, that's quite a difference from sparkling wine, as you said" i en rejält tillrättavisande ton.
Varför då, liksom? :confused:
I synnerhet den sista delen av frasen kändes helt omotiverad. Även om jag jag hade råkat beställa vatten så behöver jag inte bli tagen i örat för det.

... i en rejält tillrättavisande ton.

Jag flyger ju SAS varje vecka och detta är något som tidigare var ett stort problem med CC. Väldigt många hade en snorkig ton. Nu för tiden är det inte lika vanligt, känns som om de ryckt upp sig rejält, MEN det tråkiga är att några finns kvar (eller några har ibland dåliga dagar) som kör denna attityd och det är oftast det man kommer ihåg i slutet av veckan. Inte alla leenden och skratt som mött en de andra dagarna.

Mitt råd till alla här inne är att rapportera in alla gånger man råkar ut för personal som inte förstår att vi är kunder som betalat för deras tjänster (så att de kan ha ett jobb) utan istället ser oss en belastning som kräver uppmärksamhet och service under flighten.

Toppen