Hur som helst blev jag väldigt paff när jag hörde bemötandet av en stackare, en ensam kvinna i 45-50 års åldern, som ville ha hjälp med en kabinväska. Personen i fråga såg verkade inte alltför frekvent resenär och gav ett snällt, naivt intryck. Eftersom väskan tydligen var ganska tung bad hon flygvärdinnan om hjälp. Till svar fick hon att de kunde hon minsann inte med tanke på sina axlar.
IMHO är det som skiljer bra och dålig service åt. Antingen vill man försöka lösa problemet, eller så inte. Om det går eller inte är inte det viktigaste, utan inställningen och bemötandet.
Cheers,
/JC
+1 på det. Om man inte orkar lyfta sin egen väska så ska den checkas in. Varför ska flygvärdar/värdinnor tvingas lyfta sånt som den som släpat det med sig inte orkar lyfta?
Har man regler så ligger det väl till hands att tillse att reglerna följs. Har noterat med åren att passagerarna släpar med allt fler och tyngre väskor ombord. Väntar med spänning på den dag man har med getter och höns på flyget också.....
Om varje pax har i medeltal 12 kg väska ombord så finns det 1,5 ton lastat ovanför våra huvuden vilket torde bli kännbart vid en incident....