Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Har precis bokat en T/R i SAS Plus LLA-ARN. Seating på nervägen gick bra men jag fick spunk när jag skulle göra seating på hemvägen. Endast rad 1 var dedikerad för Plus (B737-700) och för säkerhets skull var den blockad! Snälla, gör om och gör rätt. Man kan väl inte blocka den enda raden som är tillgänglig för Plus????

Har precis bokat en T/R i SAS Plus LLA-ARN. Seating på nervägen gick bra men jag fick spunk när jag skulle göra seating på hemvägen. Endast rad 1 var dedikerad för Plus (B737-700) och för säkerhets skull var den blockad! Snälla, gör om och gör rätt. Man kan väl inte blocka den enda raden som är tillgänglig för Plus????

Upptäckte samma sak på min hitills enda SAS Plus-bokning. Rad 1 (som för övrigt bestod av A-C enbart) var blockad och samtidigt den enda raden allokerad till SAS Plus... 3 stolar och vi är två på den bokningen! Lite extra irriterande var det när man skulle gå ur sittplatsväljarfunktionen och den påpekade att jag kunde välja stol och undrade om jag verkligen ville avbryta!?!

Upptäckte samma sak på min hitills enda SAS Plus-bokning. Rad 1 (som för övrigt bestod av A-C enbart) var blockad och samtidigt den enda raden allokerad till SAS Plus... 3 stolar och vi är två på den bokningen! Lite extra irriterande var det när man skulle gå ur sittplatsväljarfunktionen och den påpekade att jag kunde välja stol och undrade om jag verkligen ville avbryta!?!

Är detta SAS första steg mot enbart economy inom Europa?

Har varit med om exakt samma sak (från LIN). En rad för Plus, alla säten blockade för vikt/balans. De måste lösa det manuellt i incheckningen på flygplatsen. Antar att det är ett sommarproblem.

Jag tror rad 1 är blockat av en annan anledning nämligen att konfigurationerna är så olika (diskuterat i en annan tråd).

Utresan var rad 1 och 2 för SAS Plus och det gick enbart att välja plats på rad 2. Hemresen var som sagt enbart rad 1 A-C för SAS Plus och då gick det inte att välja något.

Jag har inte barn (än) men det kan inte vara svårt för en normalt funtad person att förstå varför en barnfamilj vill sitta tillsammans?!?! Herregud.

On Topic: dåligt hanterat av SAS. Givetvis ska de fråga berörda pax innan. Det är ju verkligen inte ovanligt att folk frågar om de får byta plats och jag brukar då acceptera. Någon gång hamnar man själv i den situationen där man behöver någon annan persons hjälp.

Det var inte frågan om att byta plats. vi har själva rest med både barn och nu barnbarn och har full förståelse för att man i möjligaste mån vill sitta tillsammans.
Ämnet är attityden hos cabinpersonalenen. Snorkiga kommentaren "ni kan hitta några ansdra säten längre bak" ( varför inte längre fram??) var den tändande gnistan.
Skulle vi vänta till boarding completed och eventuellt sätta oss på några mellansäten rad 28-32. no way!

Dagens gnäll om vårt gemensamma flygbolag.

gnäll

Återstår att se vilket svar de ger...

Även om det inte är en stor summa, i själva verket inte alls värd att bråka om, men det är principen jag reagerar mot. Och att det ska vara så svårt att få ett rakt svar samt en motivering. I stället hänvisar man bara vidare och vidare.

Och till dags datum har jag inte hört ett ord från SAS. Så jag kompletterar ovan tidigare gnäll med ytterligare dito gällande allt för långa svarstider! :mad:

Toppen