Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Har någon annan problem med SAS eminenta hemsida just nu? Vare sig sas.se, sas.dk, sas.no eller Iphone-appen verkar vara tillgängliga.

Kommer (efter cirka 2 minuter) till en sida som säger att sidan inte finns! Suck!

Samma här! Så det fick bli en bokning med Lufthansa istället. Iofs trevligare så ingen större skada skedd för min del! :D

Men man undrar ju hur ett företag som baserar nästan hela sin intjäning på försäljning via hemsidan kan tillåta sig själva att ha en så ostabil hemsida :confused:

En sak jag blir less på är när bagaget är försvunnit. Visst vet de redan att det saknas bagage när planet lyfter? Då blir man ståendes som en idiot vid bandet och väntar och väntar. Sedan ska man fylla i ett papper. Vore kanon om man redan under flygturen blir informerad om vad som hänt och kan fylla i pappret under turen.

En sak jag blir less på är när bagaget är försvunnit. Visst vet de redan att det saknas bagage när planet lyfter? Då blir man ståendes som en idiot vid bandet och väntar och väntar. Sedan ska man fylla i ett papper. Vore kanon om man redan under flygturen blir informerad om vad som hänt och kan fylla i pappret under turen.

Både Singapore Airlines och THAI meddelade mig vid gaten när de inte hann att lasta mitt incheckat bagage vid olika tillfälle. Det var dock när jag hade inom 24 timmars byte och inte när jag checkade in bagaget i Singapore eller i Bangkok.

Så sent som igår pep det vid gaten i Hong Kong när jag var på väg att boarda THAIs A380. Jag trodde att det var Op-Up men de ville bara dubbelkolla min bagagetage och bekräftade att mitt bagage var lastat med i planet.

Jag annonserade ju att min sista SAS-flight inom Europa skulle bli ARN-LIN 07.05 17:e Aug. Sitter på den flighten nu, på ARN!!!

Tekniskt fel över Tyskland och vi vände. 3h försenade verkar vi bli... Gick upp 03.30 och missar ett viktigt möte. Köpte flyget med dyra Avianca-poäng.

Är inte nådigt irriterad nu, men nästan så jag räknar med att något ska gå åt helvete när jag flyger SAS!

Någon som vill gissa vad kompensationen kommer landa på?

Jag annonserade ju att min sista SAS-flight inom Europa skulle bli ARN-LIN 07.05 17:e Aug. Sitter på den flighten nu, på ARN!!!

Tekniskt fel över Tyskland och vi vände. 3h försenade verkar vi bli... Gick upp 03.30 och missar ett viktigt möte. Köpte flyget med dyra Avianca-poäng.

Är inte nådigt irriterad nu, men nästan så jag räknar med att något ska gå åt helvete när jag flyger SAS!

Någon som vill gissa vad kompensationen kommer landa på?

Mycket tråkigt!

Ang. eventuell kompensation så beror det väl på om de klarar sig under tre timmars försening eller om det drar över.

Toppen