Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

48 timmars spärrtid på presentkort (som köptes i julkalendern 22/12 2024)
"Du kan börja använda denna kod 48 timmar efter inköpet/utfärdandet."

Det är nog första gången jag råkat ut för spärrtid på presentkort.

Problemet är väl annars att det är en väldigt vanlig väg att använda stulna kreditkort. Och då vill man igenom hela kedjan fort. Tror inte jag stött på exakt det men en annan variant är att det tex är två dagars leveranstid på presentkorten - vilket i slutändan ger samma resultat.

Problemet är väl annars att det är en väldigt vanlig väg att använda stulna kreditkort. Och då vill man igenom hela kedjan fort. Tror inte jag stött på exakt det men en annan variant är att det tex är två dagars leveranstid på presentkorten - vilket i slutändan ger samma resultat.
Dels det, men också att den som vill boka en resa nu inte kan gå omvägen med att köpa ett presentkort och använda det direkt för att spara pengar.

Dels det, men också att den som vill boka en resa nu inte kan gå omvägen med att köpa ett presentkort och använda det direkt för att spara pengar.
Det också men jag tror inte det är det som är drivande.

Det är väl tex också 48h begränsning på de vouchers man får för förseningskompensation.

Det också men jag tror inte det är det som är drivande.

Det är väl tex också 48h begränsning på de vouchers man får för förseningskompensation.
Det kan ju vara så enkelt att det är Hanlons lag som är tillämpbar, och att det inte har med varken säkerhet eller försäljningstaktik, utan att de faktiskt behöver 48 timmar på sig för att synka sina olika backendsystem.

Jag har aldrig tittat så noga på SAS mail som går ut men när jag gjorde det idag blev jag förvånad över hur mycket personlig info som står där i klartext

Namn
Status
EB nummer med bara en siffra utelämnad
Intjäningsår
Hur många poäng man har

Kan tycka att det till del endast bör vara tillgängligt vid inloggning.

Har haft mer o mer problem med Turi/Livechat med SAS. Tidigare kunde man snabbt kopplas till en människa, men nu funkar det inte längre, utan behöver prova mig fram för att bli "insläppt". Har någon en bra copy-paste jag kan ta för att skippa Turi?

Har haft mer o mer problem med Turi/Livechat med SAS. Tidigare kunde man snabbt kopplas till en människa, men nu funkar det inte längre, utan behöver prova mig fram för att bli "insläppt". Har någon en bra copy-paste jag kan ta för att skippa Turi?
Chatta med kundtjänst, kopiera och upprepa vid behov tills du blir kopplad till en människa.

Toppen