Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Maja

Medlem
Brukar räcka att skriva "kundtjänst" två gånger så får man chatta med en människa. Eller är det ändrat?
Fungerade inte häromkvällen. Gav upp efter att ha skrivit det ett flertal gånger. Behöver hjälp att seat oss på en inrikesflight med Delta i Business (First) där Delta ej kan göra det och jag själv får bara ett skumt felmeddelande när jag försöker online både via webben och appen att det inte finns några lediga platser.

Fungerade inte häromkvällen. Gav upp efter att ha skrivit det ett flertal gånger.
För några veckor sedan (under live-chat-tid) så funkade det inte att skriva "kundtjänst", "människa" eller liknande ett par gånger. Jag satt och svor framför tangentbordet och skrev i en oändlig loop med chatbotten utan någon förhoppning att komma vidare, bara skrev samma sak för för att lugna mig själv, men till sist kom jag plötsligt fram till en människa, efter åtminstone 10, kanske 20 varv. Det måste vara någon ytterligare datapunkt som avgör om man kopplas fram eller inte, kanske belastning. Men ge inte upp efter bara två försök...

Frukten

Medlem
För några veckor sedan (under live-chat-tid) så funkade det inte att skriva "kundtjänst", "människa" eller liknande ett par gånger. Jag satt och svor framför tangentbordet och skrev i en oändlig loop med chatbotten utan någon förhoppning att komma vidare, bara skrev samma sak för för att lugna mig själv, men till sist kom jag plötsligt fram till en människa, efter åtminstone 10, kanske 20 varv. Det måste vara någon ytterligare datapunkt som avgör om man kopplas fram eller inte, kanske belastning. Men ge inte upp efter bara två försök...
Precis, hade liknande igår, men dessutom när boten sa att jag skulle kopplas till människa så skrev den samtidigt att jag skulle ge Boten en till chans. Så trots rätt svar så hamnade den i en loop...

Maja

Medlem
Gav upp ett tiotalet försök, men provade sedan någon dag senare. Kom igenom, men hamnade hos en människa som sa att hen inte kunde hjälpa mig att seata mig på Delta inrikes (bokat i businessclass = First inrikes i USA med Delta). Hen ville bara skicka mig till Delta då hen inte kunde seat på Delta. Förklarade tålmodigt igen att Delta hade skickat mig till SAS som utställare av biljetten och vips så kunde människan seat mig fast hen för bara någon minut sedan inte alls kunde det. Suck!
Precis, hade liknande igår, men dessutom när boten sa att jag skulle kopplas till människa så skrev den samtidigt att jag skulle ge Boten en till chans. Så trots rätt svar så hamnade den i en loop...
Exakt vad som hände mig! Skulle ge Boten en ny chans och så utspelade sig samma visa varv efter varv. Efter närmare 10 varv så gav jag upp helt och väntade någon dag och då kom jag igenom.

adhoc76

Medlem
Försöker boka en resa med pengar och använda ”återvända från annan flygplats”. Avser inom Europa med start och slut på Arlanda. Får upp att det inte finns tillgänglighet såväl i appen som på hemsidan. Gäller en resa i sommar. Någon som har erfarenhet av samma problem?

mha321

Medlem
Försöker boka en resa med pengar och använda ”återvända från annan flygplats”. Avser inom Europa med start och slut på Arlanda. Får upp att det inte finns tillgänglighet såväl i appen som på hemsidan. Gäller en resa i sommar. Någon som har erfarenhet av samma problem?
Inom Europa är det väl samma pris för att boka två enkel normalt? Enklare att bara göra det?

Toppen