Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Här hittar du en rätt passande tråd för detta ämne. :)

Det har varit internet som inte fungerat och de har kallat det "goodwill" när jag fått några poäng för besvaret tidigare utom denna gång då jag faktiskt verkligen hade behövt det för att kunna jobba 4-5 timmar som jag hade planerat. Är väl egentligen inte "good-will" då det står att internet ska finnas under resan i resebeskrivningen. Jag anser att SAS inte har levererat det som de lovat. Har ni andra inte brytt er om inte internet funnits tillgängligt?

Ja jag ser internet på flyg som en ploj, en rolig grej.
Fins massa som inte har det och några som har det. Ibland så fungerar det och ibland inte. Det är för opolitligt med variabler på vilket plan, teknik, väder, antal användare m.m. så jag ser det bara dom en bonus om jag kan skriva till någon.
Förstår er som ev kan arbeta på plan att det är bra. Men jag personligen tycker det är och har hitills alltid varit för opolitligt så det är inget jag hade räknat med 100% och speciellt inte planerat att jag hade kunnat sköta ett arbete med.

Det har varit internet som inte fungerat och de har kallat det "goodwill" när jag fått några poäng för besvaret tidigare utom denna gång då jag faktiskt verkligen hade behövt det för att kunna jobba 4-5 timmar som jag hade planerat. Är väl egentligen inte "good-will" då det står att internet ska finnas under resan i resebeskrivningen. Jag anser att SAS inte har levererat det som de lovat. Har ni andra inte brytt er om inte internet funnits tillgängligt?
Har släppt det där - finns ju inte ens hårdvara på en hel del av deras flighter så skulle bli väldigt många poäng ut om de ska ersätta alla (iofs färre nu när de tog bort gratis internet från Plus-biljetterna)

Har släppt det där - finns ju inte ens hårdvara på en hel del av deras flighter så skulle bli väldigt många poäng ut om de ska ersätta alla (iofs färre nu när de tog bort gratis internet från Plus-biljetterna)
Jag tror en orsak till att det togs bort från Plus var för att inte få på fingrarna för att sälja en tjänst som inte finns. Även om det i många fall är så att hårdvaran är installerad, så har det ändå saknats WiFi senaste året.

Där har du tyvärr fel, står i bokningsdialogen att wifi finns när det är tillgängligt, inte att det alltid finns. Med andra ord friskriver sig sas om detta.
Inte läst om någon som blivit kompenserad för detta sedan pandemin.

Släpp det och gå vidare om du inte vill stånga dig blodig.
Screenshot_20230520_074451_Chrome.jpg

Tack för era kommentarer och input.
"Om tillgängligt" hade jag inte som kommentar på mina biljetter, det är kanske något nytt som de nu lägger till.

Tack för era kommentarer och input.
"Om tillgängligt" hade jag inte som kommentar på mina biljetter, det är kanske något nytt som de nu lägger till.
Det har stått så väldigt länge i bokningen, men absolut om du gjorde bokningen för 330 dagar sedan så kanske det inte stod men har varit där ett bra tag och mitt minne säger mig att det är över 1 år (men kan ha fel i det).

EDIT: Hittade inlägg från 2019 där SAS friskriver sig ansvar för wifi så det är inget nytt direkt

Tack Palmen för input och svar. Min biljett det nu handlar om är vid det här laget inköpt för över1.5 år sedan. Får väl ge mig nu då, men det som irriterar mig mest är inte poängen i sig utan personen i kundtjänsten. Hans attityd och svammliga/felaktiga svar/påståenden har jag svårt att acceptera.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen