palmen
Moderator
Det står nog inte i deras manual att de ska göra detMan skulle ju kunna bett om ursäkt å företagets vägnar exempelvis.
Om det något som dessa besättningar brukar vara bra på är att följa manualen till punkt och pricka...
Det står nog inte i deras manual att de ska göra detMan skulle ju kunna bett om ursäkt å företagets vägnar exempelvis.
Har nästan aldrig haft problem med SJ men då reser jag norrut vilket oftast fungerar. Om det gått fel har jag bara skickat in och fått ersatt, tiofalt bättre bemötande än SAS.Be careful what you wish for. SJ är ännu värre än SAS enligt mig då de vägrar ersätta skäligt när de fuckar upp en resa. Att bara ersätta 50% av priset för resan när de helt gör bort sig och låter folk resa i vagnar som är 35-40 grader varma utan AC är direkt farligt för hälsan på resenärerna. Det skiter dock SJ fullständigt i och anser att man borde åkt en annan dag istället...
Det stöter man ofta på när man är i Estland - man följer manualer väldigt bra men när något händer som inte står med där blir allt omöjligt. Jag minns en episod på Estlandsfärjan. Kunden före mig i kassan i taxfree hade köpt sina varor och betalat men sen kom han på att han glömt att köpa en plastpåse. Han bad då att få köpa en plastpåse som kostade säg 20 cent. Mannen hade dock inga kontanter och enligt manualen fanns en nedre gräns för kortbetalningar, d.v.s. man kunde inte betala bara 20 cent med kort. Vad göra? Mannen kan inte bära iväg sina varor i handen men han kan inte heller betala för en plastpåse. I det fallet kunde kassörskan mycket enkelt ryckt på axlarna (i så fall hade jag köpt en plastpåse till den stackars mannen) men denna kassörska löste problemet! Att ge bort en plastpåse som annars kostade 20 cent gick givetvis inte för sig. Istället tog hon en tom plastpåse som användes i hennes papperskorg och gav bort den.Det står nog inte i deras manual att de ska göra det
Om det något som dessa besättningar brukar vara bra på är att följa manualen till punkt och pricka...
Samma för CPH - GDN.SK1673 CPH-BER idag. Fullt flyg. Efter avgång meddelas att endast kaffe och te kommer att serveras p.g.a. "kort flygtid". Vi som satt i Plus fick alltså ingenting mer för att vi satt där. När jag fick frågan om jag ville ha kaffe sa jag vänligt "Nej tack, men jag tar gärna en cola" och fick då svaret att tyvärr så är det ingen servering.
Flygtiden var f.ö. normal och efter att kabinpersonalen serverat kaffe och te stod de o hängde i galley i ca 20 min var de drack och åt på något - jag satt på rad 2 och hade bra överblick...
Trist!Det är sällan jag blivit dåligt bemött på SAS men ikväll på CPH så.
Kom in med SK1427 och skulle vidare med SK753 till Gdansk, båda flighterna va sena men flyget in från Stockholm va ännu senare.
Landar på gate B9 och ska vidare från B19, perfekt tänker jag, får bli löpträning.
Mitt i får jag sms om att jag är ombokad till dagen efter, går ändå vidare till gaten i hopp om att komma med. Men icke, aja det är skitsamma. Shit happens.
Går till transferdesken, väntar och väntar, efter 30 min går jag fram och frågar om inte guldkunder har någon sorts företräde, får något nonsens svar.
Efter 55 min går jag fram igen, hatar mig själv lite grann för att vara den som är den och ”vifta” med guldkort men har snart väntat en timme och undrar om det inte existerar någon prioritet?
Får till svar ”Spelar ingen roll om du är guld, det skiter jag i”
Oj tänkte jag, det va ordentligt. Svarade med att då kan jag ju lika gärna flyga ryanair nästa gång om min status inte har någon som helst betydelse med att få hjälp.
En trevlig litauer hörde mitt gnäll och vi pratade och gnällde ihop i 20 minuter till, sen blev det min tur. Han hade väntat sen imorse på att bli ombokad till Vilnius från Stavanger
1 timme och 18 minuter totalt väntade jag på att få en hotellvoucher
Nu inkvarterad på comfort med avgång 11:00 imorgon, missade min natt på Hilton som skulle ta mig till Diamond i Gdansk.
Smart!Trist!
I liknande situation har jag flera gånger helt enkelt gått till närmsta hotell o lagt mig. Räkningen har varje gång kompenserats av SAS utan vidare frågor. Har tagit lite tid någon gång men inga andra problem.
Jepp, inte bara ett sas problem, det börjar bli en samhälls-sjuka.Det är tyvärr ofta så med outsourcade kundtjänster nu för tiden. De får betalt av sin uppdragsgivare per antal levererade svar och klistrar ibland in vilket cut&paste-svar som helst oavsett fråga och får därmed betalt för utfört arbete. Det gör ju kunderna ännu argare förstås vilket ibland får kunden att skriva ännu ett klagomål och då får det outsourcade bolaget betalt en gång till!
Det är sällan jag blivit dåligt bemött på SAS men ikväll på CPH så.
Kom in med SK1427 och skulle vidare med SK753 till Gdansk, båda flighterna va sena men flyget in från Stockholm va ännu senare.
Landar på gate B9 och ska vidare från B19, perfekt tänker jag, får bli löpträning.
Mitt i får jag sms om att jag är ombokad till dagen efter, går ändå vidare till gaten i hopp om att komma med. Men icke, aja det är skitsamma. Shit happens.
Går till transferdesken, väntar och väntar, efter 30 min går jag fram och frågar om inte guldkunder har någon sorts företräde, får något nonsens svar.
Efter 55 min går jag fram igen, hatar mig själv lite grann för att vara den som är den och ”vifta” med guldkort men har snart väntat en timme och undrar om det inte existerar någon prioritet?
Får till svar ”Spelar ingen roll om du är guld, det skiter jag i”
Oj tänkte jag, det va ordentligt. Svarade med att då kan jag ju lika gärna flyga ryanair nästa gång om min status inte har någon som helst betydelse med att få hjälp.
En trevlig litauer hörde mitt gnäll och vi pratade och gnällde ihop i 20 minuter till, sen blev det min tur. Han hade väntat sen imorse på att bli ombokad till Vilnius från Stavanger
1 timme och 18 minuter totalt väntade jag på att få en hotellvoucher
Nu inkvarterad på comfort med avgång 11:00 imorgon, missade min natt på Hilton som skulle ta mig till Diamond i Gdansk.