Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

palmen

Moderator
Tror tametusan att jag ska tömma mina 100000 pts och sen byter jag till hotellkedja eller SJ för att samla poäng, där blir man behandlad som en människa.
Be careful what you wish for. SJ är ännu värre än SAS enligt mig då de vägrar ersätta skäligt när de fuckar upp en resa. Att bara ersätta 50% av priset för resan när de helt gör bort sig och låter folk resa i vagnar som är 35-40 grader varma utan AC är direkt farligt för hälsan på resenärerna. Det skiter dock SJ fullständigt i och anser att man borde åkt en annan dag istället...
 

TasselT

Medlem
Be careful what you wish for. SJ är ännu värre än SAS enligt mig då de vägrar ersätta skäligt när de fuckar upp en resa. Att bara ersätta 50% av priset för resan när de helt gör bort sig och låter folk resa i vagnar som är 35-40 grader varma utan AC är direkt farligt för hälsan på resenärerna. Det skiter dock SJ fullständigt i och anser att man borde åkt en annan dag istället...
Ge nu inte SAS några idéer :(
 

palmen

Moderator
Ge nu inte SAS några idéer :(
Som tur är regleras flygmarknaden av EU regler där vi resenärer har ett starkt konsumentskydd.

Inget flyg skulle någonsin ens få lyfta om det var trasig "AC" och 40 grader ombord på en 6h flight. Flighten hade definitivt ställts in och sen hade man fått skälig ersättning beroende på hur sen man blir och inte halva biljettpriset som gör att alla får olika ersättning för samma fel. Lider en person som betalade 1000 kronor mer i värmen än en som betalade 500?
 

ZZZebra

Medlem
Som tur är regleras flygmarknaden av EU regler där vi resenärer har ett starkt konsumentskydd.

Inget flyg skulle någonsin ens få lyfta om det var trasig "AC" och 40 grader ombord på en 6h flight. Flighten hade definitivt ställts in och sen hade man fått skälig ersättning beroende på hur sen man blir och inte halva biljettpriset som gör att alla får olika ersättning för samma fel. Lider en person som betalade 1000 kronor mer i värmen än en som betalade 500?

Det allra sjukaste är enligt mig att man får olika ersättning för samma fel men beror på hur långt tåget åker. På SJ finns det en gräns på 150 km som styr ersättningen vid störningar.

Ponera att du skall åka Sthlm - Västerås, om tåget går Sthlm - Västerås - Köping (tågets distans under 150 km) så gäller helt andra regler än om du åker med ett tåg som går Sthlm - Västerås - Örebro/Hallsberg/Göteborg (tågets distans över 150 km). Du får mycket bättre ersättning om tåget går kort bit.
 

Roger007

Medlem
Flög TLL-ARN i lördags morse. Frukostlådan i Plus saknade bröd -- både mjukt och hårt. Flera i minus hade också förbeställt frukost eftersom flighten var så tidig. Så där satt vi med ostskivor, smör och pålägg men inget bröd. Den estniska Xfly-personalen ryckte på axlarna, sa "we don't have" och gick vidare.
 
Flög TLL-ARN i lördags morse. Frukostlådan i Plus saknade bröd -- både mjukt och hårt. Flera i minus hade också förbeställt frukost eftersom flighten var så tidig. Så där satt vi med ostskivor, smör och pålägg men inget bröd. Den estniska Xfly-personalen ryckte på axlarna, sa "we don't have" och gick vidare.
Samma från AGH igår morse "brödleveransen dök inte upp" tur för mig att jag förbeställde min frukost till nästa flight där det fanns goda frallor.
 
Toppen