Mr Basic
Medlem
Så går det ju som det går också….Jag är imponerad över hur ett så stort bolag som SAS kan ha så katastrofala rutiner/systemstöd när det gäller ärendehantering. Två ggr på en månad har agenterna jag pratat med antingen missat att fylla i något när underlag ska skickas till "eurobonusavdelning" för biljettering eller helt glömt att skicka det för biljettering. Att sommarjobbare/okunnig personal gör fel är en sak men att de inte har system att fånga upp dessa bokningar som hamnat i ett limbo-state. Idag ringde jag om en bokning som gjorde för en månad sedan där de tydligen glömt att skicka den till eurobonusavdelningen. Varför har man inte ett vettigt systemstöd som ger personalen info om dessa ärenden alt. om systemstöd saknas en rutin där man fångar upp dem. Hur kan ett så stort företag hantera ärenden på samma nivå som om en förskola skulle försöka? Det här är inte bara en rant, jag är seriöst intresserad av hur det är möjligt för att för mig är det helt obegripligt. Någon som har en idé om hur det kan gå till?
EDIT: Det här har hänt även tidigare så det har inte med strejken att göra.
Effekten blir ju att ett och samma ärende får hanteras om och om igen, och sådant kostar ju tid/pengar.
Varför? Finns ingen som kan/vill/orkar ta tag i det och styra upp?