Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

011430121

Medlem
Visa bifogad bild 145355
Fått detta SMS nu på tre av fyra flygningar i sommar. Blir alltid lika nervös, för det ovan är vad som syns när meddelandet är på låst hemskärm. Hinner tänka varje gång att nu är flyget inställt eller kraftigt försenat, och går upp i puls innan jag klickat vidare.
Hade de inte kunnat använda någon bättre formulering typ ” Special deal for your flight, check in your luggage for free”
Har fått meddelade på varje avgång sedan i våras, även jag tror att det blivit en ändting tidtabellen.
 

Hachans

Medlem
Bokade igår flyg med SAS till BCN via CPH med avresa i november. Väldigt nöjd med kort väntan i Köpenhamn.

Idag -mindre än tolv timmar efter jag bokade - - ställdes första flyget in så jag får fyra timmar i Köpenhamn istället.

Nu flyger SAS inte alls mellan ARN-CPH från sen morgon strax innan tio till eftermiddagsflygen runt 15. Ingen bra tidtabell där inte.
 
Herregud, förundras över hur vissa verkar tycka att de har all rätt att vägra utföra sitt jobb. Förstår att man kan klaga och vilja förbättra vissa saker men då framför man det internt och inte gentemot kunder. Är man fortfarande inte nöjd får man väl byta jobb. Hoppas det kommer fram till ansvariga på SAS.
Du får köra med mitt fultrick och hänvisa till att du har en "medical condition " och att det är på SAS ansvar nu.
Hittills har de tagit sitt ansvar de få ggr som jag har råkat ut för det ovan.

(PS nu har jag iofs en medical condition som jag kan kontrollera de ggr som de inte har en servering - inte lika flärdfullt dock (nötter och torkad frukt) och då handlar det mer om överlevnad och då får man stå ut :) DS.)

Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
 

intuition

Medlem
Bokade igår flyg med SAS till BCN via CPH med avresa i november. Väldigt nöjd med kort väntan i Köpenhamn.

Idag -mindre än tolv timmar efter jag bokade - - ställdes första flyget in så jag får fyra timmar i Köpenhamn istället.

Nu flyger SAS inte alls mellan ARN-CPH från sen morgon strax innan tio till eftermiddagsflygen runt 15. Ingen bra tidtabell där inte.
När är detta?
Jag slog på prov några datum i oktober och november och ser 12-13 dagliga avgångar, inkl en mitt på dagen 13:25
 

JPE

Medlem
Ringer in och frågar om det finns tillgänglighet i förstaklass med LH en viss dag. Han hittar tillgänglighet och då frågar jag om det finns även dagen efter. Jag får då svaret att de inte får söka så. Jag säger då att enda sättet att ta reda på om det finns tillgänglighet i förstaklass är att ringa in. Han säger då att man kan söka efter tillgänglighet på SAS hemsida. Jag berättar då att det inte går och att det där bara går att söka på tillgänglighet i business eller ekonomi. Han hävdar då att det går och att han har sidan uppe. Då går jag in och berättar vad jag gör när jag söker och samtidigt frågar han om det är något mer han kan hjälpa till med. Jag söker samma datum som han har hittat tillgänglighet och det visas givetvis inte. Han frågar igen om han kan hjälpa till med något mer och jag säger då att det kan han. Han kan guida mig till den sidan som han hade uppe, där man kan söka tillgänglighet i förstaklass...

Det är så irriterande med den nedvärderande attityden och att man hittar på saker för att bli av med kunden. Tror jag nämnde det tidigare i tråden, kvinnan som vid flera tillfällen skyllt på att SAS koppling till Star-Alliance-bokningen var nere, fast den inte varit det.

SUCK...
 

mrestes

Medlem
Ringer in och frågar om det finns tillgänglighet i förstaklass med LH en viss dag. Han hittar tillgänglighet och då frågar jag om det finns även dagen efter. Jag får då svaret att de inte får söka så. Jag säger då att enda sättet att ta reda på om det finns tillgänglighet i förstaklass är att ringa in. Han säger då att man kan söka efter tillgänglighet på SAS hemsida. Jag berättar då att det inte går och att det där bara går att söka på tillgänglighet i business eller ekonomi. Han hävdar då att det går och att han har sidan uppe. Då går jag in och berättar vad jag gör när jag söker och samtidigt frågar han om det är något mer han kan hjälpa till med. Jag söker samma datum som han har hittat tillgänglighet och det visas givetvis inte. Han frågar igen om han kan hjälpa till med något mer och jag säger då att det kan han. Han kan guida mig till den sidan som han hade uppe, där man kan söka tillgänglighet i förstaklass...

Det är så irriterande med den nedvärderande attityden och att man hittar på saker för att bli av med kunden. Tror jag nämnde det tidigare i tråden, kvinnan som vid flera tillfällen skyllt på att SAS koppling till Star-Alliance-bokningen var nere, fast den inte varit det.

SUCK...
Letade han upp nästa dag tillslut? Eller visade dig ett sätt du kunde söka själv?
 

JPE

Medlem
Letade han upp nästa dag tillslut? Eller visade dig ett sätt du kunde söka själv?
Nej, det gjorde han inte men han erkände att han hade fel och bad om ursäkt (men ursäkten satt extremt långt inne). I vanliga fall orkar jag inte säga emot. Då tackar jag direkt för hjälpen, lägger på och ringer upp igen.
 

Hachans

Medlem
När är detta?
Jag slog på prov några datum i oktober och november och ser 12-13 dagliga avgångar, inkl en mitt på dagen 13:25

Den 7:e november var det!

Ser nu att 13.25 är tillbaka. Den var inte där när jag skrev inlägget. Jag var bokad på sk 1421. Inte för att det hjälper.
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Ringer in och frågar om det finns tillgänglighet i förstaklass med LH en viss dag. Han hittar tillgänglighet och då frågar jag om det finns även dagen efter. Jag får då svaret att de inte får söka så. Jag säger då att enda sättet att ta reda på om det finns tillgänglighet i förstaklass är att ringa in. Han säger då att man kan söka efter tillgänglighet på SAS hemsida. Jag berättar då att det inte går och att det där bara går att söka på tillgänglighet i business eller ekonomi. Han hävdar då att det går och att han har sidan uppe. Då går jag in och berättar vad jag gör när jag söker och samtidigt frågar han om det är något mer han kan hjälpa till med. Jag söker samma datum som han har hittat tillgänglighet och det visas givetvis inte. Han frågar igen om han kan hjälpa till med något mer och jag säger då att det kan han. Han kan guida mig till den sidan som han hade uppe, där man kan söka tillgänglighet i förstaklass...

Det är så irriterande med den nedvärderande attityden och att man hittar på saker för att bli av med kunden. Tror jag nämnde det tidigare i tråden, kvinnan som vid flera tillfällen skyllt på att SAS koppling till Star-Alliance-bokningen var nere, fast den inte varit det.

SUCK...
Det vore ju bra om SAS faktiskt kunde visa första klass online så man slipper ringa in och prata med "experterna".
 
Toppen