Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

GOTBound

Medlem
GOT-OSL-LHR där första flyget är trafikerat av Wideröe [SK flightnummer 3xxx, codeshare, genomgående biljett köpt av SAS] INCHECKNING ONLINE EJ MÖJLIGT

Min plan om kontor-GOT-flygplan får revideras till kontor-SAS manuell incheckning på GOT-flygplan, i-landsproblem men lägger ändock på overhead tid på flygplatsen.

EDIT: Det går heller inte att checka in med Wideröes app Your journey is not starting with Wideroe. Please check in with the airline that has the first flight.
Även om Wideröe är just det flygbolag jag startar med...
Ta mig tusan, ett mail från innsjekkwf[a]wideroe.no med en check in länk [som fungerade] dök upp i inboxen så nu är jag incheckad och slipper interaktion med check in personalen på GOT.
 

Scanwing

Medlem
IMG_0931.jpeg

Fått detta SMS nu på tre av fyra flygningar i sommar. Blir alltid lika nervös, för det ovan är vad som syns när meddelandet är på låst hemskärm. Hinner tänka varje gång att nu är flyget inställt eller kraftigt försenat, och går upp i puls innan jag klickat vidare.
Hade de inte kunnat använda någon bättre formulering typ ” Special deal for your flight, check in your luggage for free”
 

Attachments

  • IMG_0932.jpeg
    IMG_0932.jpeg
    187,4 KB · Visningar: 145

Hachans

Medlem
Visa bifogad bild 145355
Fått detta SMS nu på tre av fyra flygningar i sommar. Blir alltid lika nervös, för det ovan är vad som syns när meddelandet är på låst hemskärm. Hinner tänka varje gång att nu är flyget inställt eller kraftigt försenat, och går upp i puls innan jag klickat vidare.
Hade de inte kunnat använda någon bättre formulering typ ” Special deal for your flight, check in your luggage for free”

Fick samma skrämselhicka som du när smset dök upp innan resa hem från Japan.
 

ilon

Medlem
Visa bifogad bild 145355
Fått detta SMS nu på tre av fyra flygningar i sommar. Blir alltid lika nervös, för det ovan är vad som syns när meddelandet är på låst hemskärm. Hinner tänka varje gång att nu är flyget inställt eller kraftigt försenat, och går upp i puls innan jag klickat vidare.
Hade de inte kunnat använda någon bättre formulering typ ” Special deal for your flight, check in your luggage for free”
Jag håller med, inte helt optimal formulering.
En annan dag jag reagerat på med dessa sms är att det saknas information om vilken flight det gäller, vilket stökar till det om man har flera flighter bokade samma dag (eller flera segment på samma och vill anpassa mängden bagage).
 

ilon

Medlem
Jag har fått dom sms på 5/6 flightet under dom senaste veckorna. Kan inte påstå att jag bryr mig mer än ifall jag har betalat extra för incheckar bagage.
Kom igen folket, ni kallar er ju ändå för frekvent flygare… Lite mer än detta kan ni väl stå ut med?

Just my 2 cent…
För mig handlar det om att jag vill försöka göra boardingen smidigare, så vet jag att flight A är full så kan jag ibland få ner allt i samma väska, istället för att ha en under sätet också. Det ju dock lite extra jobb som jag helst inte gör om jag inte vet att det behövs :)

Men å andra sidan är jag ju inte frequent flyer heller, kanske därför jag ens bemödar mig :D
 
Toppen