Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Det där retar mig till vansinne. Flybolagen skall strunta i vad handbaggaget väger men i stället fokusera på hur stor volym man tar upp, totalt med väska, personlig väska, taxfreepåsar, stråhattar, pälsvästar, kryckor, barnvagnar, bilbarnstolar och allt annat folk kan få för sig att släpa ombord... :mad:
Haha, @nota bene kan säkert berätta om hur bra BA varit på det historiskt. :-D

Det där retar mig till vansinne. Flybolagen skall strunta i vad handbaggaget väger men i stället fokusera på hur stor volym man tar upp, totalt med väska, personlig väska, taxfreepåsar, stråhattar, pälsvästar, kryckor, barnvagnar, bilbarnstolar och allt annat folk kan få för sig att släpa ombord... :mad:

Nej, de ska bry sig om båda delarna. Jag har både sett folk få väskor i huvudet, och fått en kärrings väska i huvudet själv när hon vid fönsterplats (och på raden framför) inte kunde vänta på att hon blev utsläppt i gången av passageraren på gångplatsen innan hon skulle försöka lyfta ner sin väska. Vilket det visade sig att hon inte kunde för den var för tung. Hade väskan varit tyngre, så hade det kunnat gå illa.

Så nej, både vikt och volym ska hållas efter. Med det sagt kan man ju ha en rimlig vikt som gräns.

Rimlig vikt anser jag är en vikt man kan hantera utan assitans. Du kan lika väl få en handväska eller en flaska från en taxfree-påse i huvudet när någon öppnar locket och den hamnar nog under alla viktgränser. Men det är så klart lite sfårt att sätta upp sådana regler. Men åtminstone borde gränsen vara runt 15kg och inte 8kg som vissa bolag har idag.

Dagens mailuskick från SAS där de tycker man ska resa i SAS Plus

Vill du uppleva något extra? Boka SAS Plus till USA eller Asien så får du mer utrymme för att sträcka på benen, plus bredare stolar med justerbart nackstöd och fotstöd.* Du kan dessutom dra nytta av många av förmånerna i SAS Business, inklusive tillgång till lounge, SAS Fast Track och god mat och dryck ombord. Du får även checka in två väskor som väger upp till 23 kg vardera.

Så de menar att maten i GO inte är god? Det är ju samma varma måltid med ytterligare ett val.

Toppen