Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hyggelig å avfeie fakta på den måten. Men om du føler deg bedre eller mer viktig med tanken: SAS' crew konspirerer i mot deg, hver gang du er ute og reiser....så må du jo bare det :p Det er en fri verden.

Ja jag menar det, du har mycket fakta har du. Finns nog inget gällande SAS du inte vet, eller rycker ut att försvara iallafall.
Jag har nog aldrig sagt att de konspirerar mot just mig, därmot är det lite väl mycket som inte är konsekvent, och det gäller ju inte bara duk/handduk. Har man betalt för en resklass där detta ska ingå så kan man kosta på sig att finna alternativ/påtala det till sina passagerare, tycker jag.

Ja jag menar det, du har mycket fakta har du. Finns nog inget gällande SAS du inte vet, eller rycker ut att försvara iallafall.
Jag har nog aldrig sagt att de konspirerar mot just mig, därmot är det lite väl mycket som inte är konsekvent, och det gäller ju inte bara duk/handduk. Har man betalt för en resklass där detta ska ingå så kan man kosta på sig att finna alternativ/påtala det till sina passagerare, tycker jag.

Ja, det er klart det er inkonsekvent. Du får hjertens gjerne quote hvor det står at det ikke skulle være det.
Hyggelig du tror jeg er orakelet i Delfi, det er derimot tilfeldig at jeg snakket med nettopp dette med en cabin crew i SAS og fikk vite at de hadde litt issues med å få dimensjonene korrekte pga leverandøren. Tenkte det var hyggelig å få vite det, enn å tro at folk bare vil være kjip med deg. Type, få et litt mer positivt syn på livet ;)

Ja, det er klart det er inkonsekvent. Du får hjertens gjerne quote hvor det står at det ikke skulle være det.
Hyggelig du tror jeg er orakelet i Delfi, det er derimot tilfeldig at jeg snakket med nettopp dette med en cabin crew i SAS og fikk vite at de hadde litt issues med å få dimensjonene korrekte pga leverandøren. Tenkte det var hyggelig å få vite det, enn å tro at folk bare vil være kjip med deg. Type, få et litt mer positivt syn på livet ;)

Vad har min kommentar om brister i servicekonceptet med min livsåskådning att göra? Du säger du ju emot dig själv. Något som är perfekt kan väl inte vara inkonsevent? Nej, något orakel tycker jag nog inte att du är. Däremot är du en besserwisser som är snabb med att försvara precis allt och dumförklara någon som inte tycker som du, dvs. att SAS är perfekt, oavsett vad det nu gäller. Det är trevligt att du har dina källor som ger dig svar på precis allt och att ni även diskuterar dukdimensioner, men jag ser inte varför kunden ska behöva jaga dessa svar, allra minst om vederbörande har betalat för den servicen. I övrigt är det väl sällan servicen är nämnvärt underbar, snarare är det sura miner ombord, så nej, man är inte "kjip" med enbart mig, utan även övriga passagerare.

Moderator kanske borde rensa lite här. Ta det lite lugnt!

Sedan uppskattar jag personligen när man får veta lite om orsakerna till varför misstag sker, oavsett om man ser det som bortförklaring eller som förklaring.

Last edited:
så, nu får vi ta det lite lugnt här vänner.

Men det finns en poäng att påpeka i debatten. SAS levererar en tjänst/produkt; och om underleverantörerna inte kan leverera tillräckligt kan nog inte en SAS kund gå dit och klaga. Det klagomål riktas mot den part som tjänsten/produkten är köpt av: i detta fall SAS.

Nästan alla produkter/tjänster jag ser i min vardag består av egna delar kombinerat med 3:e partslösningar som inkluderas. Att inte "klaga" till SAS blir som att klaga till Intel om du är en Lenovo, HP eller Dell-kund om prestandan inte är som du förväntade dig. En del av din produkt kommer från Intel, men din motpart är Lenovo, HP eller Dell.

MVH,
Hans/Senator (Moderator)

Moderator kanske borde rensa lite här. Ta det lite lugnt!
@palmen @Senator @rvarttinen
Sedan uppskattar jag personligen när man får veta lite om orsakerna till varför misstag sker, oavsett om man ser det som bortförklaring eller som förklaring.

Så illa var det nog ändå inte. Tröttsamt däremot. Man kan inte bara avfärda allt som en engångsföreteelse eller att något inte skett bara för att den andre inte sett det. Min mening är inte att vara styv i korken, men någon måtta får det väl ändå vara. Frid.

Last edited:
Quote meg gjerne på hvor jeg har skrevet:
"Dette var en engangshendelse"
"Dette er en unnskyldning"
"Dette er ikke SAS sin feil"
"Dette er ubetydelig"

Det gjelder også moderator som virker å tro at jeg har skrevet det.

AFAIK har jeg kun oppgitt årsak til en opplevelse som man trodde berodde på crew, men som ikke gjør det.

så, nu får vi ta det lite lugnt här vänner.

Nästan alla produkter/tjänster jag ser i min vardag består av egna delar kombinerat med 3:e partslösningar som inkluderas. Att inte "klaga" till SAS blir som att klaga till Intel om du är en Lenovo, HP eller Dell-kund om prestandan inte är som du förväntade dig. En del av din produkt kommer från Intel, men din motpart är Lenovo, HP eller Dell.

Men varför funkar det aldrig för SAS men ofta för andra flygbolag, tex LH eller BA.
Och finns det ngt annat bolag som har så ojämn personal??

Sas kundtjänst: Nej, det kostar 300:- att boka per telefon.
Canadien: Men jag är diamant
SK: Spelar ingen roll
Canadien: Men min resa går inte ens att boka på sas.se, det är två stopovers i US
SK: Kostar 300:-
Jag lade på...

Sas kundtjänst: Nej, det kostar 300:- att boka per telefon.
Canadien: Men jag är diamant
SK: Spelar ingen roll
Canadien: Men min resa går inte ens att boka på sas.se, det är två stopovers i US
SK: Kostar 300:-
Jag lade på...

I sak korrekt (bara bonusresor som är gratis att boka), men man kan ju ha synpunkter på reglerna...

Toppen