Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Ingen bra dag med SAS igår. Först försening av SK431 - har inte haft en enda punktlig avgång i år med JetTime, som är en helt makalöst dålig underleverantör. Det resulterade i ytterligare försening då anslutningen till SK1507 givetvis missades i CPH. Ombokad till 1501 som hade ett otroligt slött svenskt/danskt crew. Inte ett leende, ingen EBD recognition, ingen varm handduk och ingen duk på bordet. Är inte detta standard nu? Eller struntar slöa medarbetare bara i det eftersom det innebär ett "merjobb"?
 
ingen varm handduk och ingen duk på bordet. Är inte detta standard nu? Eller struntar slöa medarbetare bara i det eftersom det innebär ett "merjobb"?
Ska vara standard så vitt jag vet. Har haft det på samtliga (4/4) Plus-flygningar utanför Norden/Baltic states efter att SAS började med det.
 
Ska vara standard så vitt jag vet. Har haft det på samtliga (4/4) Plus-flygningar utanför Norden/Baltic states efter att SAS började med det.

Bra. Jag har inte haft samma tur. Det verkar som att man plockar fram det lite godtyckligt då, förmodligen beroende på humöret hos besättningen...
 
Bra. Jag har inte haft samma tur. Det verkar som att man plockar fram det lite godtyckligt då, förmodligen beroende på humöret hos besättningen...

Noe negativ konspirasjonsteori, men kudos for kreativiteten!

Dette beror på at leverandøren av duker og kluter ikke har klart å dimensjonere leveringene helt etter SAS' behov enda, slik at enkelte flyvninger går uten. Regner med dette stabiliserer seg så fort man får bedre statistikk på hvor mye som trengs.
 
Noe negativ konspirasjonsteori, men kudos for kreativiteten!

Dette beror på at leverandøren av duker og kluter ikke har klart å dimensjonere leveringene helt etter SAS' behov enda, slik at enkelte flyvninger går uten. Regner med dette stabiliserer seg så fort man får bedre statistikk på hvor mye som trengs.

Skönt med någon som står upp för SAS i vått och torrt. Du borde få någon form av hederspris.

Har man problem med vissa delar i sitt servicekoncept löser man det på annat sätt/påtalar det, inte minst när man bara har 5-10 passagerare...
 
Skönt med någon som står upp för SAS i vått och torrt. Du borde få någon form av hederspris.

Har man problem med vissa delar i sitt servicekoncept löser man det på annat sätt/påtalar det, inte minst när man bara har 5-10 passagerare...

Hyggelig å avfeie fakta på den måten. Men om du føler deg bedre eller mer viktig med tanken: SAS' crew konspirerer i mot deg, hver gang du er ute og reiser....så må du jo bare det :p Det er en fri verden.
 
Toppen