Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Har rensat lite i denna tråd.
Tänk på att hålla er on topic och inte tjaffsa fram och tillbaka. Om ett inlägg inte tillför diskussionen något utan bara lägger mer ved på elden så överväg att inte skriva det över huvud taget.

//Moderator
 
Last edited:
Flög CPH - EDI härom dagen och blev inte speciellt imponerad över hur frukostmackan i boxen i Go såg ut. Jämfört med bilden i menyn får man ju inte ens vad man har betalat för... Känns trist att de inte kan erbjuda en bättre produkt än så här - det borde inte vara speciellt svårt.

Visa bifogad bild 34510

Visa bifogad bild 34511

Nämen, se där!

Hej Mikael

tack för din feedback.

Det var tråkigt att höra att du inte upplevt att kvaliteten på din måltid hållit den standard som du förväntat dig utav oss. Det är vi så klart ledsna för och vi kommer självklart att vidarebefordra dina synpunkter till den avdelning hos oss som ansvarar för måltiderna ombord.

De synpunkter och förslag som våra resenärer delar med sig av är till stor hjälp i vårt förbättringsarbete och jag är glad att du tagit dig tiden att kontakta oss med din syn på saken.

Som en gest från vår sida har jag överfört 3 000 extrapoäng till ditt EB-konto.

Extrapoäng kan du använda vid köp av resa m.m men räknas inte för kvalificering till en högre medlemsnivå.

Du ser dessa på ditt konto inom 5 dagar.

Jag hoppas att vi snart får möjligheten att välkomna dig ombord en av våra flygningar igen.

Trevlig dag! /QUOTE]
 
En vän som skulle flyga från Nice idag checkade aldrig in online och eftersom planet var överbokat så hävdar SAS att biljetten är förbrukad. Låter helt orimligt...
 
En vän som skulle flyga från Nice idag checkade aldrig in online och eftersom planet var överbokat så hävdar SAS att biljetten är förbrukad. Låter helt orimligt...

Om han inte checkat in är det väl rimligt, men annars helt åt skogen och ersättning bör utgå. Ge lite mer fakta över vad som hänt :)
 
En vän som skulle flyga från Nice idag checkade aldrig in online och eftersom planet var överbokat så hävdar SAS att biljetten är förbrukad. Låter helt orimligt...
Med biljetten har man ingått ett avtal. Enligt reglerna så kan du mista rätten till din plats enligt bokning om du inte är incheckad senast 30 min före avgång men jag kan inte tolka reglerna som att biljetten är värdelös om du inte checkat in online
 
Från SAS "General Conditions of Carriage".

9.5 Denied Boarding and Downgrading

9.5.1 In order to accommodate as many Passengers as possible, and based upon the experience that a number of travelers will not show up for the flight on which they hold a reservation, we may confirm space above the capacity of the aircraft (also referred to as ”overbooking”). We and most other airlines operate compensation schemes for Passengers with confirmed reservations who are unjustifiably denied boarding or downgraded because of the non-availability of seats. We make every effort to provide seats for which confirmed reservations have been made. When selecting Passengers for rebooking or downgrading, we will first seek for volunteers who are prepared to stand down from their reservation, subject to any security and/or operational constraints at the airport concerned.

9.5.2 If we are unable to provide previously confirmed space, we shall compensate those Passengers denied boarding or downgraded in accordance with applicable law. Details concerning applicable law and our compensation policy are available from us.

9.5.3 If you are holding a confirmed reservation on a certain flight and you are denied boarding or downgraded solely because of overbooking, you will qualify for denied boarding or downgrading compensation as the case may be in accordance with applicable government regulations and/or our regulations.

9.5.4 In case of denied boarding we will in addition to denied boarding compensation cover reasonable costs for meals and overnight accommodation up to the next possible departure.


Klockrent 261/2004-case om din vän checkat in i tid. Därtill har din vän rätt till ersättning för kostnader.
 
Toppen