Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Fast Plus-kabinen är ju fast på long haul, så där riskerar man ju inget att sätta sig raden bakom plus (detta var väl till usa). Är väl flygplansbyte gissar jag.

Men i @Mathias Olsson fall rörde longhaul - så pluskabinen kan inte bli större. Måste vara byte av flygplan som ligger bakom.

Jag som läste slarvigt, om det är longhaul är det med 99% säkerhet byte av flygplan. Ett av sas A340 plan har väl A330 konfig, och sen finns även LAN-planet som har lite annan konfig om jag kommer ihåg rätt.

Att det skall vara så svårt att följa @agehalls budord. Jag är en vänlig person så jag skall inte säga skyll dig själv, men det var nära att jag skulle skriva det.

Jo, på ett sätt håller jag med men nu var tyvärr omständigheterna så att det blev som det blev. Men du menar alltså att SAS hade skickat ut meddelande om detta om jag bokat direkt med dem? De har ju alla uppgifter osv som det är nu. Jag förstår att det kan ske ändringar, byte av flyg osv. Det jag tyckte var dåligt var att de inte såg till att personerna i reservationen fick sitta ihop (det var inga problem att hitta två bredvid varandra) eller i alla fall att ett mail kunde ha lagts.
Men om de hör av sig med mail när man bokar direkt med SAS är det ju bra. Men gör de det?

Man kan säga mycket förenklat, om Du bokar på SAS hemsida är Du kund och passagerare hos SAS, om resebyrån bokar åt dig är resebyrån kund hos SAS och Du är passagerare, hoppas att Du förstår innebörden av vad försöker förklara, det blev krångligare än vad jag hade tänkt mig.

En flaska kräksirap i present önskar jag skicka till den CA på SAS operated by JetTime som vägrade servera mig smoothie (någon förklaring på danska som jag inte begrep, troligtvis flygtid för kort).

Gissa vad jag ser damen i fråga själv sitta och sörpla på i sin crew seat när jag gick på toaletten efter att ha fått näsblod… !! :mad:

Jo, på ett sätt håller jag med men nu var tyvärr omständigheterna så att det blev som det blev. Men du menar alltså att SAS hade skickat ut meddelande om detta om jag bokat direkt med dem? De har ju alla uppgifter osv som det är nu. Jag förstår att det kan ske ändringar, byte av flyg osv. Det jag tyckte var dåligt var att de inte såg till att personerna i reservationen fick sitta ihop (det var inga problem att hitta två bredvid varandra) eller i alla fall att ett mail kunde ha lagts.
Men om de hör av sig med mail när man bokar direkt med SAS är det ju bra. Men gör de det?
Nej det gör dom garanterat inte!

Har jag varit med om många gånger och jag förstår inte hur man tänker, allt känns helt bakvänt. Premium kunder med hög status trängs, folk med billigaste biljetterna och utan status (nåja!) har det luftigt och fint :D

Kan väl vara någon form av vikt grej också? Men känns inte lika viktigt när det gäller Go faktiskt.

Ojmr ska väl B737 och A320 fyllas framifrån för bästa bränsleekonomi, till skillnad mot B717 och MD80 som fylls bakifrån?

Oavsett vilket så håller jag helt med om att Plus borde ha det luftigare än minus.

Nej det gör dom garanterat inte!
Derrfor benytter man en app, e.g. My Flights, som scanner Amadeus kontinuerlig for updates. Dette virker selv ved reisebyråbooking, og man får email og ping i sin iPhone for den minste endring i booking. Ganske interessant å se hvor mye man egentlig endrer på vilkår, flytype, seating og andre detaljer.

En flaska kräksirap i present önskar jag skicka till den CA på SAS operated by JetTime som vägrade servera mig smoothie (någon förklaring på danska som jag inte begrep, troligtvis flygtid för kort).

Gissa vad jag ser damen i fråga själv sitta och sörpla på i sin crew seat när jag gick på toaletten efter att ha fått näsblod… !! :mad:
Lögn! Jettime är bästa att flyga med i världen!!!

SAS satsar miljoner på nya säten på långlinjer och från och med i sommar blir man färre personer som serverar i kabinen till USA......
Känns lite märkligt.........men det är kanske sann SAS logik.......:confused:

Edit: Lufthansa går också över till personlig service på Business som SAS gör men de utökar anställda ombord.....

Toppen