Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

SNIFF

Medlem
Att inte meddela att incheckning av bagage endast öppnar 2 timmar innan avgång på Hamburg gjorde ni inte så bra...
 

SNIFF

Medlem
Ja. Jag överlevde. Fick slänga ett paket tändstickor. Lufthansa-personalen var i alla fall ledsna å mina vägnar. <3
 

mha321

Medlem
Som jag skrivit i andra tråden (SAS - det här har ni gjort bra™! | Sida 103 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor så fick jag equipment change på båda mina SAS-flygningar över atlanten i veckan, till Erik Viking.

Allt fungerade. Därmed faller min strategi helt med att tjäna poäng på att IFE inte fungerar (som egentligen inte gör något eftersom jag har platta med mig med egen) och att stolen inte fungerar (vilket iofs var störande särskilt på nattflyg). Under förra året drog jag in 40k poäng på sådana ersättningar, nu blir det ju inget alls :O

Skandal!!
 

fcx

Medlem
Avbokade en resa för fyra veckor sedan, men har fortfarande inte fått någon återbetalning. Idag ringde jag SAS, som på telefon svarar att återbetalningar från början av mars inte "gått igenom automatiskt" utan att man måste ringa in för att få de utbetalade. Att lyckas lösa problemet utan att kunden själv behöver ringa var tydligen inte ett alternativ?
 

flum

Medlem
Avbokade en resa för fyra veckor sedan, men har fortfarande inte fått någon återbetalning. Idag ringde jag SAS, som på telefon svarar att återbetalningar från början av mars inte "gått igenom automatiskt" utan att man måste ringa in för att få de utbetalade. Att lyckas lösa problemet utan att kunden själv behöver ringa var tydligen inte ett alternativ?
WTF!!
 

dino_81

Medlem
Avbokade en resa för fyra veckor sedan, men har fortfarande inte fått någon återbetalning. Idag ringde jag SAS, som på telefon svarar att återbetalningar från början av mars inte "gått igenom automatiskt" utan att man måste ringa in för att få de utbetalade. Att lyckas lösa problemet utan att kunden själv behöver ringa var tydligen inte ett alternativ?

Du hann före.

Tänkte skriva om just detta. Att återbetalningarna från SAS tar avsevärt mycket längre tid än vad som är deras ambition (3-5 bankdagar).

Vi ett par tillfällen har dock utbetalning skett direkt efter min förfrågan. Något som jag i min enfald berodde på tillfälligheter.

Men att det det är på det sätt som du fått svar om tycker jag är riktigt dåligt.
 

Nemo

Medlem
Avbokade en resa för fyra veckor sedan, men har fortfarande inte fått någon återbetalning. Idag ringde jag SAS, som på telefon svarar att återbetalningar från början av mars inte "gått igenom automatiskt" utan att man måste ringa in för att få de utbetalade. Att lyckas lösa problemet utan att kunden själv behöver ringa var tydligen inte ett alternativ?
Samma problem här. Vid första och andra samtalet sade de att pengarna ska komma, tredje samtalet gav iallafall ett kvitto per epost om att de ska återbetala. Inga pengar på kontot än. Idag är det två veckor sedan avbokning.
 
M

Monkey_Class

Guest
Visst, alla kan ha dåliga dagar, fast oavsett hur skit du har det så ska du inte låta det gå ut över din arbetsplats.

När jag jobbade med service yrken medan jag pluggade så hade jag också dåliga dagar, däremot så tog jag inte med mig de till min arbetsplats. För jag tycker inte att mina kollegor / andra människor ska behöva lida för något som har inträffat utanför min arbetsplats.

Gör en person i t ex service yrken ett dåligt jobb så drar den som regel ner det för alla andra också som arbetar under det tillfället.

Jag känner att det är lite av en roulett om man får en bra flygning med SAS.

Håller helt med. Man har ju fått en relativt bred erfarenhetsbas genom alla års resande och de som sticker ut mest i tombolan är just SAS. Vet inte hur många ggr jag har ruttnat på de, i många fall superkassa, "värdinnor" som fullständigt har missat att oavsett om man anser yrket har inslag av servicekaraktär eller inte så finns det något som heter lägsta nivå. Inte ens när jag är på kontoret så kan man bli så illa behandlad av t.o.m den "värste" på jobbet som på en SAS flygning. Det jag har reflekterat över att det är oftasr på long haul som de suger fett.
Jag är tokallergisk mot starka dofter och även om jag ber dem att sköta sin morgondusch med den senaste från Prada någon annanstans än i min närhet så respekteras det inte. När jag sedan sitter där och kippar efter andan mellan mina snortningar av olika medikamenter - inte ens då kan man få lite respekt visad.
jag är inte den som är den utan jag brukar ta fighten direkt och inte via någon klagosida så det är många stackars "värdinnor" som har fått känna på vad en dos med realtidsretorik och cynism kan ytttra sig i från mig.
Det är fantastiskt hur olika världsuppfattning man kan ha om hur en kaffe eller en cola bör serveras och ffa när.
Men just på SAS verkar det som om monkey class passagerare är just monkeys och skall behandlas därefter. Ibland händer det dock när det sakta men säkert börjar uppdagas att persone de tjötar med har visst lite mil och lite status i bagaget trots att han sitter i monkey, att de helt plötsligt börjar lisma och det gör mig bara än surare.
Som jag har skrivit innan - jag behandlar alla människor lika oavsett och i min bok är den tvärvändningen de gör så fel.
Jag är den siste som håller med om "Don't judge a man until you've walked a mile in his shoes." när det gäller serviceyrken. Klarar man inte av att ge service skall man se sig om efter något annat.
 
Toppen