Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Bryant

Medlem
Stackars människor som behöver jobba för sin lön. Förstår inte hur det kan vara stressigt att servera folk i plus och sedan sälja till högst 5-15 personer. Det finns flera människor som kan ta de här lata människornas platser. SAS måste sluta fega och faktiskt göra sig av med ohyra.

Spontant kom jag att tänka på denna:

"Don't judge a man until you've walked a mile in his shoes."
 
D

Deleted member 4140

Guest
Visst, alla kan ha dåliga dagar, fast oavsett hur skit du har det så ska du inte låta det gå ut över din arbetsplats.

När jag jobbade med service yrken medan jag pluggade så hade jag också dåliga dagar, däremot så tog jag inte med mig de till min arbetsplats. För jag tycker inte att mina kollegor / andra människor ska behöva lida för något som har inträffat utanför min arbetsplats.

Gör en person i t ex service yrken ett dåligt jobb så drar den som regel ner det för alla andra också som arbetar under det tillfället.

Jag känner att det är lite av en roulett om man får en bra flygning med SAS.
 

telelina

Medlem
Jag förstår att detta kan vara frustrerande, men kundservice är ju outsourced till Sykes och Sutherland. Jag har full förståelse att SAS kan ej tillåta att deras (Sykes och Sutherland) anställda skulle göra egna beslut på SAS beräkning. Så funkar det bara inte på outsourcing branchen. De borde ju ha iaf möjlighet att göra ett undantag för EBD och EBP efter de fått godkännande av "SAS Support". @telelina hoppas det löser sig och du får din resa som du vill. Boka resan så att hemresan är från en annan ort måste blir så att båda destinationer är i ett och samma land allt ej CPH + DUS, men CPH + BLL funkar ju utmärkt. Jag skulle boka resan som två enkel biljetter ARN-CPH- DUS och DUS-ARN.

@telelina om du upplever att kundservice nivån är OK så skicka feedback via feedback formulären på sas.se, annars får de aldrig feedback.
Helt rätt Tommy. Om man inte ger feedback så ska man inte gnälla. Jag brukar skicka in via formuläret och oftast handlar det om en bra flygresa. :)

Generellt så tappas anknytningen till kunden vid outsourcing och det är ett vanligt problem. Det finns säkert saker som SAS kan jobba med här.

Det går inte att boka 2 enkla så som du föreslår eftersom jag måste vara i Köpenhamn kvällen innan. Enda sättet är att boka 3st enkla på hemsidan.
 

Elberto

Medlem
Jag förstår att detta kan vara frustrerande, men kundservice är ju outsourced till Sykes och Sutherland. Jag har full förståelse att SAS kan ej tillåta att deras (Sykes och Sutherland) anställda skulle göra egna beslut på SAS beräkning. Så funkar det bara inte på outsourcing branchen. De borde ju ha iaf möjlighet att göra ett undantag för EBD och EBP efter de fått godkännande av "SAS Support". @telelina hoppas det löser sig och du får din resa som du vill. Boka resan så att hemresan är från en annan ort måste blir så att båda destinationer är i ett och samma land allt ej CPH + DUS, men CPH + BLL funkar ju utmärkt. Jag skulle boka resan som två enkel biljetter ARN-CPH- DUS och DUS-ARN.

@telelina om du upplever att kundservice nivån är OK så skicka feedback via feedback formulären på sas.se, annars får de aldrig feedback.


Hej!
Nej, jag håller inte med.
Det är inte mitt problem att SAS har outsourced vissa tjänster.
Det är inte mitt problem heller att SAS är stuck med en inkompetent IT leverantör.

Jag är so himla trött på deras ursäkt hela tiden.
Jag bryr mig helt enkelt inte. Jag är kund, jag stödjer deras verksamhet.
Vi alla betala deras lön.
 

Yoghurt

Medlem
Reste med SAS i slutet av december och början av januari på en biljett som var bokad via en onlineresebyrå. Trots att vi i resesällskapet angav våra EuroBonusnummer både i bokningen, vid incheckningen i Sverige och vid incheckningen på vägen hem (informationen hade försvunnit vid alla tillfällen..) fick bara en i sällskapet resorna registrerade. Inget annat flygbolag var inblandat och ingen av resorna var codeshare.

För att kunna efterregistrera poängen var jag först tvungen att kontakta Flygstolen (de svarade på samma dag) för att få tag på våra biljettnummer. Sedan behövde jag använda mig att det manuella formuläret eftersom den automatiska inte funkade. Igår fick jag svar att efterregistreringen nekades (ansökan gjordes den 28:e januari, tog över 1½ månad) eftersom namnet i biljetten enligt dem inte stämde överens med mitt EuroBonusnamn. Så här löd svaret med förvrängda namn:

"SVENSSON/SVENMR / does not match the name in your EuroBonus profile JOHAN SEVNSSON."

(1) Biljettnamnet som specificerades är det första av mina mellannamn. Det namn som min profil har är mitt tilltalsnamn och det andra av mina mellannamn. Jag hade angett alla mina namn både i bokningen och i min ansökan. (2) Mitt EuroBonusefternamn är felstavat i mejlet, men inte i min profil eller i ansökan.

För att åtgärda detta bad de mig bifoga en kopia av mitt pass.... Hur många veckor ska jag behöva vänta nu? För att strö salt i såren skulle jag ha blivit silvermedlem efter den resan, men nu har det gått över två månader och jag är fortfarande basicmedlem.
 

Pho

Medlem
Varför gör man så här, varför vårdar man inte sina kundrelationer, var är flexibiliteten? Ge agenterna lite utrymme att göra egna bedömningar av situationen, SAS. De senaste gångerna jag ringt upplever jag nästan att de blivit hotade att följa någon instruktionsmall till 110% för ja då annars...!

Jag förstår din tankegång och spontant skulle jag vilja hålla med, men samtidigt är jag glad om de inte är "flexibla" och istället följer sitt regelverk, eftersom man då har en möjlighet att veta vad som gäller. Annars så öppnas det ju upp för att de som är bra på att snacka och tjata får igenom sina behov medans den resenär som nöjer sig med vad reglerna säger får stå tillbaka.

(och som grupp här brukar vi ju vara väldigt bra på att påpeka alla brister i regelföljande som flygbolagen står för, men vi vill samtidigt gärna att de skall vara flexibla och ge oss mer än vi har rätt till när det gynnar oss...)
 

telelina

Medlem
Jag förstår din tankegång och spontant skulle jag vilja hålla med, men samtidigt är jag glad om de inte är "flexibla" och istället följer sitt regelverk, eftersom man då har en möjlighet att veta vad som gäller. Annars så öppnas det ju upp för att de som är bra på att snacka och tjata får igenom sina behov medans den resenär som nöjer sig med vad reglerna säger får stå tillbaka.

(och som grupp här brukar vi ju vara väldigt bra på att påpeka alla brister i regelföljande som flygbolagen står för, men vi vill samtidigt gärna att de skall vara flexibla och ge oss mer än vi har rätt till när det gynnar oss...)

Du har en poäng. Givetvis vore det bättre med en officiell förmån för lojala kunder. Flexibel kan också innebära typ "jag kollar upp detta med avdelning x och sedan återkommer vi." Jag vill känna att man försöker lösa mitt problem. Sedan är ju den stora frågan varför man hellre ser att jag köper biljetten via United.
 
  • Gilla
Reactions: Pho
SAS har inte gjort fel, när man läser reglerna är det så men jag blir ändå frustrerad... Familjen ska på en tripp till Gran Canaria och vi har bokat SAS Plus och får på fyra personer ha med 8 incheckade bagage á 23 kg. Vidare får jag och frugan ytterligare 3 bagage genom våra statusar. Totalt 11 incheckade väskor á 23 kg. Vi skulle klara oss på tre incheckade á 23 kg samt en på ca 30 kg och skippa resten av väskorna men det går inte. Minns jag helt i syne när man förr kunde välja mellan exempelvis 2x23 kg eller 1x32 kg inom Europa? Får helt enkelt köpa fler väskor och checka in då för det känns fel att betala flera hundra per väg för övervikt.
 
Toppen