Senaste nytt

SAS Boston...status ?

agehall

Medlem
Gjorde en T&R med United B757 över Atlanten i ekonomi och aldrig igen säger jag. De handla inte om United som bolag utan att planet enbart ha en gång och man kan inte "gå runt" på samma sätt. Detta resulterade i att man satt på sitt säte 7,8 timmar av dom totalt 8 timmar restid som var. Är det business class fungerar de utmärkt tyckte jag!

Är det amerikanska bolag du flyger med ska du inte gå runt, oavsett hur många gångar det finns i planet - då blir du klassad som terrorist...
 

chazzie

Medlem
Gjorde en T&R med United B757 över Atlanten i ekonomi och aldrig igen säger jag. De handla inte om United som bolag utan att planet enbart ha en gång och man kan inte "gå runt" på samma sätt. Detta resulterade i att man satt på sitt säte 7,8 timmar av dom totalt 8 timmar restid som var. Är det business class fungerar de utmärkt tyckte jag!

Jag ska vara ärlig och säga att jag en gång åkte EcoPlus och var ensam på raden medan den andra gången var jag och en kompis ensamma på en rad i "vanlig" eco. Jag ser inget problem att inte kunna springa runt i kabinen så det bidrar kanske till att jag tycker det är OK :)
 

Airbuspilot

Medlem
Är det amerikanska bolag du flyger med ska du inte gå runt, oavsett hur många gångar det finns i planet - då blir du klassad som terrorist...
Ha ha, ja det stämmer bra. Alla "icke normala" klassas som terrorister.;)
CC kräver också att skylten (seat belt sign) är på hela tiden förutom vid servering. Av säkerhetsskäl så det är
lättare att upptäcka ev terrorister som springer runt.

Mvh
 

Airbuspilot

Medlem
I USA handlar det om juridik. Om man knäpper upp bältet för att gå på toa tex och det "smäller til" så får man skylla sig själv, om sign är på. Är dock förvånad över hur generösa europeiska bolag är vid ganska mycket turbulens med seat belt sign.

Mvh
 

AABack2ARN

Medlem
I USA handlar det om juridik. Om man knäpper upp bältet för att gå på toa tex och det "smäller til" så får man skylla sig själv, om sign är på. Är dock förvånad över hur generösa europeiska bolag är vid ganska mycket turbulens med seat belt sign.

Mvh

Men det är ju just det beteendet ("vargen kommer") som amerikanska bolag håller på med som gör att ingen litar på skylten - och när det smäller till så far folk till vänster och höger :(
 

Airbuspilot

Medlem
Ja, och då får man skylla sig själv....
Bolaget kommer inte att ersätta någonting vid en ev skada om någon
är ute och går om signs är på.
I Europa verkar man mer ta hänsyn till hur CC skall kunna sköta sitt arbete:(

Mvh
 

chazzie

Medlem
"Den nya direktrutten är suverän på det sätt att resenären inte längre behöver genomlida långa byten i Frankfurt"

Den amerikanska ambassadören Rufus Gifford har tydligen aldrig besökt First Class Terminal... :)

Ja, för politiker har väl aldrig blivit påkommen att tala med kluven tunga? hehe =}
 
Toppen