Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Har pratat med SAS kundtjänst idag och förklarat mina (våra) oklarheter. Hon berättade att de hade fått mycket frågor och feedback på detta men att det räknas så här SAS Citat "Det är 2 leg blir som en tur och retur även om det skulle vara olika destinationer" slut citat.

Om vi nu ska vara djävulens advokat - varför har den person du pratade med på kundtjänst mer rätt än någon annan där? Vi har hela tiden fått olika svar från kundtjänst på samma fråga, så att proklamera att bara för att person X säger Y är det Y som gäller är bara dumt.

Vi har redan konstaterat att det under tidigare år varit 2 segment som utgör en "T/R" och att det därför troligen är så nu också. Däremot så ska de som är osäkra vänta på att någon testar det innan man räknar med detta.

Enl. kundtjänst skulle ytterligare invites till challengen sändas ut idag (28/12). Är det någon som har fått en?
Jag fick en idag (kl 11:11), fick den dock även 21 december så detta var ju mer en påminnelse om att jag inte hade gjort mitt val än.
Det står dock inte påminnelse uttryckligen nånstans men ämnet är "Bara tre dagar kvar. Gå med i...".
Så det är ju risk att detta utskick bara är till de som redan fått och ännu inte valt.

Nu har vi alltså 3 olika svar från kundtjänst.
1. Oavsett hur många legs en resa innehåller så är det 1 t/r
2. En AAA-BBB-CCC-BBB-AAA = 2t/r
3. Det är legs som räknas
Oklart som vanligt från sas...

Dina alternativ 2 och 3 är samma sak, så det är fortfarande bara två alternativ, men ja, kundtjänst är lika behjälpliga som vanligt här.

Om vi nu ska vara djävulens advokat - varför har den person du pratade med på kundtjänst mer rätt än någon annan där?
Vet inte.

Däremot så ska de som är osäkra vänta på att någon testar det innan man räknar med detta.
Hur skulle det gå till när man måste anmäla sig innan 31 december och challange perioden är 8 januari och 29 februari 2016? Har alla fått olika datum?

Hur skulle det gå till när man måste anmäla sig innan 31 december och challange perioden är 8 januari och 29 februari 2016? Har alla fått olika datum?

Du måste givetvis anmäla dig nu, men du kan ju boka dina resor på olika sätt senare.

Antag att du ska till XXX. Då kan du flyga AAA-BBB-XXX-BBB-AAA eller så kan du flyga AAA-BBB och BBB-XXX. Det sistnämnda ger garanterat två T/R medan det första troligen gör det.

Har kontaktat kundtjänst och fått svaret att de som får erbjudandet är slumpvis utvalda...jag slutar hoppas. Känns lite konstigt när jag faktiskt gör fyra SAS flygningar per vecka sedan augusti och kommer att göra ca 160 SAS-flygningar under 2016...de förstår att jag gör dessa flygningar oavsett...

Har kontaktat kundtjänst och fått svaret att de som får erbjudandet är slumpvis utvalda...jag slutar hoppas. Känns lite konstigt när jag faktiskt gör fyra SAS flygningar per vecka sedan augusti och kommer att göra ca 160 SAS-flygningar under 2016...de förstår att jag gör dessa flygningar oavsett...
Det är väl inte så konstigt, du kommer inte boka något extra för denna challenge troligtvis, dvs de får ingen merförsäljning. Tanken med kampanjen lär ju vara att man ska boka mera, inte få poängen för redan planerade resor som inte genererar merförsäljning.

Några som har fått av det andra utskicket i dag, som inte fick i första vändan?

Har fortfarande inte fått nått. reser typ 50 segment ojämnt fördelat på året med SAS. Nu har jag inte rest nått sen den 13:e och har inte nått bokat framöver alls...

Hur är man Otrogen på bästa sätt så de får reda på det?

Flyga Swiss eller Lufthansa och kreditera till Eurobonus? Flyger jag någon annan allians så ser de ju inte det... :)

Ska boka en del inför nästa år, men jag väntar nog någon dag tills jag ser om jag får nått.

Toppen