Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

For å gjøre dette 100% tydelig en gang for alle sendte jeg en lengre mail til SAS Gold support. Klagde på at det kommer mye forskjellige svar, kom med eksempler, spurte dem om å kontakte riktig avdeling og komme tilbake med et svar de er 100% sikker på at er riktig.

Jeg fikk følgende svar:

Hejsan Jan Fredrik.

Tack för ditt mail!

Jag ber om ursäkt om svaren från oss har varit förvirrande, vi har själv
varit osäkra på vad som gäller och inte. Här kommer svaret du väntat på,
OSL - CPH - CDG - ARN - OSL blir 2 T/R medans OSL - CDG - OSL är 1 T/R.

Hoppas det gav svar på din fråga. Välkommen åter!

Med vänlig hälsning
Xxxxx Xxxxx
Sales Support Consultant
Direct Sales and Customer Support

Jeg svarte tilbake igjen:

Tusen takk for svar, Xxxx!

Hva med f.eks. tre bookinger:
AMS - CPH
CPH - AGP
AGP - ARN - OSL

Blir dette da 2 t/r? Altså 4 segmenter = 2 t/r.

Det er slik det fungerte forrige Bonus Challenge.

Med vennlig hilsen
Jan Fredrik Xxxxx

Svar fra gullsupporten:

Hej Jan Fredrik.

Tack för svar!

Det stämmar att det blir 4 segment vilket då blir 2st T/R.

Ha en fortsatt fin dag.

Med vänlig hälsning
Xxxxx Xxxxx
Sales Support Consultant
Direct Sales and Customer Support

Så da er det ingen tvil!

Så da er det ingen tvil!

Om man ska vara lite djävulens advokat - varför har den där personen mer rätt än någon annan i SAS kundtjänst? ;)

Mer seriöst; Jag begriper inte varför folk fortfarande frågar SAS kundtjänst - vi har bättre koll här och skapar mindre förvirring än alla svar kundtjänst ger. Det finns bara två approacher till detta som fungerar:

1) Man litar på vad erfarenheten här säger

eller

2) Man bokar konservativt och kör AAA-BBB-AAA så många gånger man behöver

Allt annat är bara slöseri med tid imho.

Enklast vore nog iaf om sas återgick till att köra ett antal enkelresor istället för att börja ställa till det med att skriva t/r.

Enklast vore nog iaf om sas återgick till att köra ett antal enkelresor istället för att börja ställa till det med att skriva t/r.

Poenget er å skape mersalg.
De fleste som mottar mailene tenker da "aha, jeg må reise på 3 turer...". Da får SAS mersalg.
Så har du oss nerder som klarer å trøkke 6 enkeltreiser ut av en tur-retur og perfeksjonerer "øre per poeng". Det er vel helst for oss at de kunne vært en smule klarere (via kundeservicen) - at de skriver "gjør 3 tur/retur" i mailen er fra et salgsperspektiv det enkleste og mest logiske. Folk flest hadde neppe forstått noe mer om de skreiv "6 enkeltreiser".

Poenget er å skape mersalg.
De fleste som mottar mailene tenker da "aha, jeg må reise på 3 turer...". Da får SAS mersalg.
Så har du oss nerder som klarer å trøkke 6 enkeltreiser ut av en tur-retur og perfeksjonerer "øre per poeng". Det er vel helst for oss at de kunne vært en smule klarere (via kundeservicen) - at de skriver "gjør 3 tur/retur" i mailen er fra et salgsperspektiv det enkleste og mest logiske. Folk flest hadde neppe forstått noe mer om de skreiv "6 enkeltreiser".
Det här köper jag direkt.

Dock borde kundtjänst ge fan i att svara när de inte har någon som helst koll...

Toppen