Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Eftersom så många olika svar från chatt och andra kanaler gällande hur man ska räkna t/r här kommer en mailkonversation där jag tillslut fick på svar att segment gäller! Bara boka mina damer och herrar och en God jul på er!

Första mailet

Visa bifogad bild 45718

Svaret:
Visa bifogad bild 45719

Kontrar med detta svar mot dom!
Visa bifogad bild 45720

Svaret från dem idag
Visa bifogad bild 45717

Så det her skal altså forståes som, at hvis man har 14 one way segmenter, så tæller det som 7 t/r uanset start/slut destination?

Så hvis jeg booker AAA-BBB-CCC-DDD /// DDD-EEE-CCC-AAA, så er dette 3 t/r... Håper jeg? :) Selv om det er to forskjellige byer i bookingen?

I sommer gikk det helt greit med AAA-BBB-CCC /// CCC-BBB-AAA, dette ble 2 t/r. Men har aldri prøvd den med forskjellige flyplasser. Er det noen som gjorde dette i sommer (forskjellige byer)?

Så hvis jeg booker AAA-BBB-CCC-DDD /// DDD-EEE-CCC-AAA, så er dette 3 t/r... Håper jeg? :) Selv om det er to forskjellige byer i bookingen?

I sommer gikk det helt greit med AAA-BBB-CCC /// CCC-BBB-AAA, dette ble 2 t/r. Men har aldri prøvd den med forskjellige flyplasser. Er det noen som gjorde dette i sommer (forskjellige byer)?
Jepp, gikk helt fint.

SAS har bekreftet at det er segmenter /2 som gjelder.

Är EBG och har fått:

1 t/r = 6000p

2 t/r = 10.000p

3 t/r = 30.000p

Har inget bokat inom perioden. Kreativa routings för att få in 2 eller 3 t/r på en resa tas tacksamt emot. Utgår från ARN och vill resa så billigt som möjligt.

Som vanligt så fick jag en rätt tuff challenge.. 9 T/R = 10 000 poäng. Har flugit massor i år, så det är väl det SAS utgår från.

Har inte fått nåt erbjudande på flera år. Tror det hänger samman med Travelpasset. Lätt att få ihop resorna och ingen extra inkomst för SAS. Mina resor är ju redan betalda.

Hur stor andel blir utvalda till denna? Jag har aldrig fått delta? Enligt kundtjänst är jag slumpvis inte utvald och har som sagt aldrig någonsin blivit det i något liknande.

Toppen