Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Det er jo bare å sjekke hva det koster å kjøpe 30,000 poeng + sparer du til noe? :) Jeg sparer til first class billett, så for meg er det helt klart verdt det.

Ja det är billigare än att köpa miles, men jag är inte i något desperat behov av dem, utan det skulle mer vara som en bonus =)
Men får jag in 2 jobbresor ytterliggare i Maj så blir det att boka 3 tur/retur för då känns det som bra värde!

Jag behöver 10 segment för att få 30k poäng, och har inte tillgång till studentresor. Någon som har ett spännande förslag med minimal kostnad?

Går ju att göra 5 t/r till Oslo för under 5k på en dag... Men frågan är om det är värt den summan för 30.000 poäng....
Får nog försöka boka minst 2 jobbresor om det ska bli aktuellt.

Man kan ju boka tex arn-cph-ams-cph-arn vilket blir 2 t/r för 1539 sek. Gör man det två ggr får man 4 t/r för 3000 kr samt även 3000 baspoäng (3760 för guld). Kräver två dar dock.. Finns motsvarande arn-cph-gva-cph-arn för 1394..om man nu räknar kronor.

Det var ju synd att man inte fick detta erbjudande själv! Synd att SAS ska välja och vraka så hårt bland sina medlemmar vem som får vad =)

Är ganska lättad över att jag inte fick denna utmaning. Hade förmodligen känt mig tvungen att anta utmaningen, nu slipper jag flyga "meningslösa" flygningar.

5 t/r oslo samma dag för under 5k är väll det snabbasta sättet tror jag.

Det kan nog bli svårt att hitta 5 t/r som går att klämma in på samma dag och som hamnar på ett tillräckligt lågt pris tyvärr.

Man kan ju boka tex arn-cph-ams-cph-arn vilket blir 2 t/r för 1539 sek. Gör man det två ggr får man 4 t/r för 3000 kr samt även 3000 baspoäng (3760 för guld). Kräver två dar dock.. Finns motsvarande arn-cph-gva-cph-arn för 1394..om man nu räknar kronor.

Det låter inte helt fel, 2788kr för 8 segment (1 t/r kan jag säkert få ihop på annat håll) och då får jag 30000+3760+830(Amex)=34600p

Hur gör ni för att hitta resor med många segment till låg kostnad?

Toppen