Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Så, då har jag fått mina poäng också (1500 extra för en t/r ;)). Får ta i lite mer på nästa tror jag... resa gjordes 25:e och idag fick jag bonusen.

Måste säga att det var riktigt snabba ryck med att få poängen för den här kampanjen! Kom ju samtidigt som poängen för sista resan :cool:

Min flight skulle lämnat Berlin 21:05 och ankomma CPH 22:00. Flyget till ARN hade avgångstid 22:45 så blev första flyget sent med en timme så blev jag ombokad :) Men jag fick sitta på nödutgångsplats med fönster så jag klaga inte :) Men blev Airberlin så får se vad dom säger om poängen.

Last edited:
Viktig fråga.
Jag har så klart bokat hela resan som en bokning. Till cph med byte i Stavanger, layover i 50 min. Nu är planet planerat att bli 50 min försenat.

Ponera att jag blir ombokad på ett senare flyg till cph om det ens finns och därmed missar mitt flyg hem (direkt cph-bgo) då har jag väl rätt att bli ombokad också?
En på chatten sade nej en gång men antar hon inte hade koll. Internet bokningen använder ju sig av mct så borde väl gälla oavsett vilket håll man åker.

Är planet sent! gå till check in disken. Och fråga dom. Det gjorde jag för då löser dom det! Dom bokar hellre om dig ett annat flygbolag än att betala hotell o sånt för dig ;) @olsson

simon_says91:150364 skrev:
Bugg i appen vadå null.

Ingen på flygplatsen i Stavanger vet vad som gäller och ingen kan säga något. Jag får nästa plan till Köpenhamn men inget löfte om hotell och det finns inga andra bolag som flyger heller. Detta låter som om jag behöver gråta ut i en egen tråd för att fä direkt kontakt med SAS.

Första gången jag får en voucher för mat, 100 nok...

Herrejösses, vilken kväll det var igår.

Ingen på SVG har koll, står där och det finns två flyg, ett till Bergen och ett till Köpenhamn, finns INGA andra flighter ut från Köpenhamn till Bergen oavsett mellanlandning (enligt ITA) när jag landar. CPH-flyget blev försenat.

1h kö för transfer center, arrival service och för att checka in på hotellet. Blev Park Inn vid Femöre som SAS ordnade. Och jag fick faktiskt välja vilket flyg jag ville hem med. Bortsett från så mycket köande i Köpenhamn och ovissheten av all personal så ordnade det sig någorlunda bra.

När jag visade upp boarding passet för hon i Stavanger så hade hon och hennes kollega aldrig sett något liknande på sina 35 år i tjänsten, verkar inte så många som kör segment runs på SAS och pratar om det :p.

Äntligen hemma ca 15h senare, kunde ta ett flyg tidigare och då hade det blivit ca 12h försenad. Nu återstår väl bara kämpa för sin ersättning.

Olsson, du får trösta dig med att det är ju sånt där som är kul, med lite äventyr mitt uppe i alltihop :)

Mvh
/NotRyan

Herrejösses, vilken kväll det var igår.

Ingen på SVG har koll, står där och det finns två flyg, ett till Bergen och ett till Köpenhamn, finns INGA andra flighter ut från Köpenhamn till Bergen oavsett mellanlandning (enligt ITA) när jag landar. CPH-flyget blev försenat.

1h kö för transfer center, arrival service och för att checka in på hotellet. Blev Park Inn vid Femöre som SAS ordnade. Och jag fick faktiskt välja vilket flyg jag ville hem med. Bortsett från så mycket köande i Köpenhamn och ovissheten av all personal så ordnade det sig någorlunda bra.

När jag visade upp boarding passet för hon i Stavanger så hade hon och hennes kollega aldrig sett något liknande på sina 35 år i tjänsten, verkar inte så många som kör segment runs på SAS och pratar om det :p.

Äntligen hemma ca 15h senare, kunde ta ett flyg tidigare och då hade det blivit ca 12h försenad. Nu återstår väl bara kämpa för sin ersättning.

Likadant för mig, ringde sas call center och hon i telefonen va som ett frågetecken. Efter att ha fått vänta två gånger i telefon under samtalet för att fåmde uträtt om de gick att checka in alltså så svarar hon, jag tror du måste gå ut och checka in..... Bra svar där. Nu blev jag ju ombokad jag också och slapp tillbringa natten i CPH. Får se vad jag får för ersättning för de här. Ingen av mina resor har registrerats på kontot ännu...

Toppen