Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Alla ni som har fått det här brevet, fick ni även erbjudandet om trippla baspoäng med SAS nu i våras?

Känns ju lite surt att missa alla de här kampanjerna.

Är själv på basnivå med ett par resor bokade under perioden. Intjäningperiod 1-jan - 31 dec. Hittills i år 3 kvalificerade flygningar.

Jag har fått båda kampanjerna.

Så jag förstår det enligt avtalet som jag fick på norska och efter chatten så måste det vara T/R på samma bokning. Min fråga var om BGO-CPH-GOT T/R räknades som 2 eller som 1 T/R. Fick då svaret:
"Det måste vara T/R i samma bokning" från Mikael i chatten precis nu.
läste jag på FT men eftersom inrikes Norge inte räknades så ville jag dubbelkolla samma fråga.

t.

Det står ju uttryckligen i den svenska versionen

Villkor & regler för Bonus Challenge
...

Hur fungerar Bonus Challenge?
Med Bonus Challenge kan du tjäna Extrapoäng på dina tur- och returresor med SAS (varje tur och returresa ska vara gjord i samma bokning och flygas av SAS) – om de motsvarar eller överstiger de antal som vi på SAS har estimerat att du ska göra. Bonus Challenge gäller resor mellan 1 maj och 30 juni 2013 under förutsättning att du har registrerat dig i förväg. Bonus Challenge är öppen för registrering mellan 17 april och 30 april 2013, och du kan justera din utmaning under hela registreringsperioden. Du förbinder dig självklart inte att resa det antal resor som du har angivit.

Status: EBS
Baspoäng 2012: 24075
Kvalificerade flyg: 12
Saldo på kontot nu: 53.544
Fått erbjudandet: Ja

2 t/r = 6.000 p
3 t/r = 15.000 p
4 t/r = 27.000 p
5 t/r = 42.000 p
6 t/r = 60.000 p

Exakt denna kombination har jag fått erbjudande om. Nuvarande status EBG. Kvalificeringsåret började 1 april.

SAS är duktiga. Har senaste två dagarna börjat söka och kolla möjligheterna att köra dessa 5 resorna, helst i Maj. Har planerat in två-tre resor till Götet och då känns det att man lika gärna kan slänga in några T/R V till Stockholm för att nå upp till mina resor.

Alla ni som fått erbjudandet, har ni gissat max eller lågt nog så ni vet att ni når?

Inte valt ännu, måste se hur det blir med jobbresor först. Som jag ser det kan man lika gärna vänta till 30 april med att välja, när jag har en bättre överblick över maj/junis resor.

Hm... Har inte fått något erbjudande ännu.
Får väl se om det dyker upp något de närmaste dagarna.

Blir bra det här.

Resor i maj--juni som det ser ut nu 14 = 60000p
Poäng på reserna snitt 4000p ca = 56000p
Betalning med Diners = 24000p ca

Maj - Juni som det ser ut nu = minst 140.000p

Jag är sur, för jag har inte fått något erbjudande...

Men egentligen borde jag vara glad, för jag har inga resor med SAS planerade, så det hade fått bli privata milageruns under helgerna, dvs massa tid "bortkastat".

Toppen