MD80 var speciell med extra information osv. Oklart om detta blir en lika stor grej då det bara är en typ av 737 som pensioneras och inte hela serien.Blir det någon form av avtackning på sista flygningen tro? Vore ju lite kul att vara med på en sån rutt faktiskt![]()
Men Mad Dogs pensionering var ju lite speciell, det var ju lite the last of the small titans...DC9/MD80 var en jäkla skön kärra, så länge man inte hamnade långt bak i kabinen var det väldigt tyst och i SAS-kärrorna gott om utrymme. Är fortfarande lite ledsen att jag inte kunde vara med på BC001-flighten.MD80 var speciell med extra information osv. Oklart om detta blir en lika stor grej då det bara är en typ av 737 som pensioneras och inte hela serien.
Samma här.Är fortfarande lite ledsen att jag inte kunde vara med på BC001-flighten.
Det är ett känt fenomen - man ska aldrig välja rad 1 eller 2 fönsterplats på Boeing 737 (alla varianter) eftersom 737 smalnar av vilket gör att just fönsterplatserna måste göras smalare.Jag flög en av dessa ARN-LLA i Lördags, plats 2A, riktigt slitet plan. Överdelen av armstödet lossnade och detta måste ha varit trängsta Plus-platsen jag haft med Sas.
Hjälpte inte med mittsäteryttare och minimalt legroom. Kommer inte sakna dem :!
Helt rätt, det är bara att sätta sig långt bak och luta sig mot väggen och se hur det smalnar av, går att se på overhead bins också.Det är ett känt fenomen - man ska aldrig välja rad 1 eller 2 fönsterplats på Boeing 737 (alla varianter) eftersom 737 smalnar av vilket gör att just fönsterplatserna måste göras smalare.
Dessutom satt du på första raden, som dessutom har bordet i armstödet - alltså ännu mindre sittyta!
Det är ett känt fenomen - man ska aldrig välja rad 1 eller 2 fönsterplats på Boeing 737 (alla varianter) eftersom 737 smalnar av vilket gör att just fönsterplatserna måste göras smalare.
Dessutom satt du på första raden, som dessutom har bordet i armstödet - alltså ännu mindre sittyta!