jsn
Medlem
Läckert att sista bilden på Aviationtag visar hur den hänger på en knippa med en bilnyckel som passar till antingen en Saab 99/90 eller en gammal 900, verkar passande på något sätt. Jag skulle gissa på en Saab 99/90 då det verkar vara en nyckel till tanklocket som syns under bilnyckeln. Och fascinerande att bilnyckel ser ny ut,, inte sliten alls....Om man är riktigt nördig och vill ha sin lilla bit av SAS gamla B737-600 flotta - så går det att köpa här Boeing 737 – SE-DOR (white) - Aviationtag Jag köpte själv en för snart ett år sedan.
Är det fortfarande 3st 737-600 i aktiv tjänst hos SAS? Jag har för mig att SAS har en nedre gräns på tre aktiva flygplan av samma modell innan de ställer modellen på marken för gott (tror et var i samband med att md80 fasades ut som jag läste det)? För samtidigt är det väldigt få flighter som är listade i länken högre upp i tråden...Det stod 3 stycken 737-600 igår bakom FEDEX på Arlanda, syns om man kör samma väg som bussen mellan Märsta och Arlanda, glömde ta en bild.