Senaste nytt

SAS bjuder in till öppet hus på Arlanda

En liten fråga: Är det något problem att släpa med sig lite kamerautrustning under dagen? ARN är väl ett skyddsobjekt, så egentligen får man väl inte fotografera där alls, men det brukar ju sällan hindra folk.

Det är inte fotoförbud på Arlanda. Skyddsobjekt har inte automatiskt fotoförbud, det är ett tillägg som man kan ha i vissa fall och då ska det skyltas. Det är således tillåtet att flightspotta och fotografera inne i terminalerna.
Notera att detta gäller de områden som är tillgängliga för allmänhet, kan ju vara andra regler på tex airside.

Så kanske det är ja. Jag har rätt dålig koll på de där reglerna. Får väl ta med kameran och är det så att det är fotoförbud så får den stanna i väskan.

Så kanske det är ja. Jag har rätt dålig koll på de där reglerna. Får väl ta med kameran och är det så att det är fotoförbud så får den stanna i väskan.
Jag har skickat vidare frågan. Det är förstås inget generellt fotoförbud på Arlanda, däremot kan ju SAS/Swedavia ha åsikter om fotografering bakom kulisserna, i hangarer och liknande, där det kanske kan finnas restriktioner.

Återkommer när jag fått mer info.

inbjudningar.jpg

Nu är alla bekräftelser postade! Alla som anmält sig till idag är härmed bekräftade deltagare nästa fredag.

Ska bli kul om vi får se lite BusinessClass taggar på Arlanda framöver :D

Toppen