Senaste nytt

SAS börjar ta betalt för sätesval i SAS Plus och Business

011430121

Medlem
Som EBD skall jag tydligen betala på utresan hemresan senr ut att vara gratis.
Har inte vågat ändra för att kolla resa ARN-YYZ-ARN

IMG_2044.jpg


IMG_2045.jpg
 

tidyverse

Medlem
Hur fungerar det när man reser med små barn? Finns det risk att ett litet barn får sitta utan närhet till medresenär om man inte betalar för sätesval? I economy känns som att sånt alltid löser sig, men i business class med färre platser blir det inte lika lätt.
 

Hachans

Medlem
Hur fungerar det när man reser med små barn? Finns det risk att ett litet barn får sitta utan närhet till medresenär om man inte betalar för sätesval? I economy känns som att sånt alltid löser sig, men i business class med färre platser blir det inte lika lätt.

Det löser sig säkert, men räkna inte med att det löser sig på ett sätt som är fördelaktigt för dig om du själv har viktiga sätespreferenser.
 

Sullon

Medlem
Det löser sig säkert, men räkna inte med att det löser sig på ett sätt som är fördelaktigt för dig om du själv har viktiga sätespreferenser.
Jag undrar hur det löser sig om de flesta betalat för sin plats. I Go spelar det antagligen ingen roll om det blir en flytt från 37C till 38C då det antagligen inte är en betalplats.
 

Hachans

Medlem
Jag undrar hur det löser sig om de flesta betalat för sin plats. I Go spelar det antagligen ingen roll om det blir en flytt från 37C till 38C då det antagligen inte är en betalplats.

Man förklarar läget, använder sig av sin friskrivning i bokningen, betalar tillbaka pengarna med kanske något plåster på såren och sen (idealt, det är ändå SAS vi pratar om) ser till att personen som fick flytta är lite extra påpassad under resan.
 

mha321

Medlem
Problemet finns väl delvis redan idag? Om det vid bokning bara finns utspridda lediga platser kvar uppstår väl samma sak? I teorin kan du se i förväg att så är fallet, men det förutsätter ju tex att du bokar visa sas sida..
 

mha321

Medlem
Jag undrar hur det löser sig om de flesta betalat för sin plats. I Go spelar det antagligen ingen roll om det blir en flytt från 37C till 38C då det antagligen inte är en betalplats.
Problemet uppstår väl när den som inte betalar för plats fått tex 37B och 38B. Varken 37C eller 38C lär vara speciellt pigga på att byta till sig mittenplats. Och om många väljer att betala alternativt har status så de får välja utan att betala så ökar ju sannolikheten snabbt för att den som inte betalar hamnar på just utspridda mittenplatser.
 
Toppen