Senaste nytt

SAS börjar ta betalt för sätesval i SAS Plus och Business

06C34E3B-C496-4CBE-8CEC-6D6A880F4F40.jpeg

B2F7B049-4500-4D73-A961-AD1D9FF133B4.jpeg

Uppdaterat nu på hemsidan.

Givetvis har jag egenintresse i denna förändring men gillar att värdet höjs för oss trogna EBD.

Känns lite konstigt att inte ens en Business Pro-biljett för ~40k SEK inkluderar val av säte. Men visst, köper man en sådan biljett så finns det säkert utrymme för 2.6k extra – alternativt att man har statusen som krävs.

Detta gynnar i förlängningen SAS egna frekventa kunder. Lufthansa har ju kört mer och mer på detta spår. Lounge full ( lögn) eller enbart för M&M med Eurowings, kronsäten med Swiss, F bonusbiljetter i mån av plats 14 dagar innan för andra etc.

Inte mer än rätt att SAS också satsar mer på sina egna medlemmar.

Tittade lite vad man kunde välja som EBG både i go, plus och business.
Fanns möjlighet att välja nödutgång, första raden, fönsterplatser mm. Verkar inte ha varit något blockat för EBG jämfört med EBD på de jag tittade på, eller så gör de skillnad på Gold och LTG.

Fanns möjlighet att välja nödutgång, första raden, fönsterplatser mm. Verkar inte ha varit något blockat för EBG jämfört med EBD på de jag tittade på, eller så gör de skillnad på Gold och LTG.
Är samma för guld och diamant.

Vänligen notera att EuroBonus Guld- och Diamant-medlemmar fortsatt kommer kunna reservera säten utan kostnad.

Är samma för guld och diamant.

Vänligen notera att EuroBonus Guld- och Diamant-medlemmar fortsatt kommer kunna reservera säten utan kostnad.
Hoppas det är rätta infon till slut, kommer nog inte nå Diamant igen i år (Guld är ganska säkert), så vore surt att betala för legroom fr.o.m. 2025 igen.

Jag är "vanlig" EBG (inte LTG) och kan välja alla platser i såväl Plus som Business utan avgift, inklusive för statuslösa medresenärer i samma bokning.

Toppen