Min sambo är EBS så vet inte om det spelar roll då det ser rätt ut för oss.Jag reser med sonen som inte har ett EB-nummer reggat, kan vara det som spökar.
Min sambo är EBS så vet inte om det spelar roll då det ser rätt ut för oss.Jag reser med sonen som inte har ett EB-nummer reggat, kan vara det som spökar.
Snart som Finnair, som redan är Ryanair med business. Inget ingår.
Inte alla gånger mycket bättre för oss med status.. inrikes och intra-Scandinavia är inte alla gånger en trevlig upplevelse. Saker har väl börjat gå åt rätt håll (prio boarding enforcement) men finns utrymme för förbättring och jag tror de skulle vinna på det.
Nja inte exakt samma väl. Jag bokade LH C longhaul och kunde välja bland många säten (alla?) utan extra kostnad.Är väl exakt samma son tillämpas av Lufthansa gruppen. Man måste vara minimum Senator för att kunna välja tronsäte på Swiss tex.
Nu vet jag inte exakt hur de hanterar det på Lufthansa, men på Swiss (del av Lufthansagruppen) så är många säten blockade i Business om man inte är Senator eller HON.Nja inte exakt samma väl. Jag bokade LH C longhaul och kunde välja bland många säten (alla?) utan extra kostnad.
Detta är på en 747 till MEX.
Stämmer. Stora skillnaden är att hos tex LH kan man reservera väldigt många säten gratis, tex när man reser med någon. Absolut ok. Men nu säger SAS att alla säten i C kostar minst 1.000 kr extra.Nu vet jag inte exakt hur de hanterar det på Lufthansa, men på Swiss (del av Lufthansagruppen) så är många säten blockade i Business om man inte är Senator eller HON.
Men tittar man på Lufthansa så blockar de säten också. Detta är från bokningsdialogen på Lufthansa
Tittar man i Expertflyer så ser man dock att platserna på rad 81-83 är blockade (de med ett kryss på)
Absolut är det så. Försämringar är en trend. SAS har iaf kvar gratis WiFi i C, det har de inte i LH tex.Lufthansa är väl snarare outlier bland de stora i Europa? Både BA och AF/KLM tar väl betalt för det? Känns som en trend....
Utan att veta misstänker jag att så länge man reser tillsammans på samma bokning lär man även i fortsättningen hamna tillsammans, så länge det går.
Håller med 100%. Vi får hoppas de kan hålla det du skriver. 2-2 seating i Plus hade varit en dröm.Jeg tror du har ret - det har stor værdi at differentiere og give værdi til faste kunder - på en helt anden måde end Ryanair og Norwegian gør. Jeg har også oplevet bedre prio boarding i år, og tomt sæde ved siden af mig i SAS Go konsekvent meget fyldte afgange mellem København og London. Tilsvarende også fin service ved servering, hvor crew aktivt har spurgt "would you like anything else to drink" efter jeg har fået kaffe, med henvisning til gratis drikke - han spurgte kun udvalgte passagerer. Eller forrige gang hjem for to uger siden hvor jeg spurgte efter en pose nødder til min G&T fik jeg den uden at skulle betale. SAS Diamond status. Det er alt sammen mindre ting, men det har værdi - og seatblock ret stor værdi for mig. Hvis SAS virkelig skulle gøre noget for at sælge SAS Plus i Europa/Norden så tror jeg 2-2 seating ville gøre en stor forskel.