Senaste nytt

SAS börjar flyga Köpenhamn till JFK

sembl

Medlem
Någon som provat den nya stora Centurion loungen där? Den öppnade väl i början av året? Kul drag av SAS att även trafikera JFK tycker jag.
Den är trevlig med en speakeasy på nedervåningen. Dock är det inte värt att gå dit innan avgång för att sedan byta terminal. Håll dig på Manhattan så länge som möjligt och åk till T7 är mitt tips.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

AABack2ARN

Medlem
Känns inte som att JFK kommer vara en bra flygplats ur transitperspektiv för SAS även om givetvis vissa möjligheter ges.

Men SAS kanske ser att JFK kan ta en del av de skandinaviska/europeiska passagerare som skall New York City och därmed inte har ett så stort beroende till val av flygplats i regionen.

Utöver det kanske SAS ser en större potential i att locka till sig några av de New York-bor som skall till Skandinavien/Europa och som bor på Manhattan / Long Island (alternativt skyr Newark som pesten eftersom den flygplatsen inte ligger i New York). Sen avgångstid gör att trafiken ut till JFK är lugnare och man anländer CPH med bra anslutningsmöjligheter därifrån runtomkring i Nordeuropa/Skandinavien.
 

chrisljo

Medlem
Känns inte som att JFK kommer vara en bra flygplats ur transitperspektiv för SAS även om givetvis vissa möjligheter ges.

Men SAS kanske ser att JFK kan ta en del av de skandinaviska/europeiska passagerare som skall New York City och därmed inte har ett så stort beroende till val av flygplats i regionen.

Utöver det kanske SAS ser en större potential i att locka till sig några av de New York-bor som skall till Skandinavien/Europa och som bor på Manhattan / Long Island (alternativt skyr Newark som pesten eftersom den flygplatsen inte ligger i New York). Sen avgångstid gör att trafiken ut till JFK är lugnare och man anländer CPH med bra anslutningsmöjligheter därifrån runtomkring i Nordeuropa/Skandinavien.

La oss ikke glemme de 2,5 millioner som bor i Brooklyn, for dem er denne flighten et godt alternativ for å besøke Skandinavia.
 

Agö

Medlem
Här kommer några citat från Simon Pauck Hansen om skälen till JFK-rutten:

“Der findes kunder i det marked i New York, som har et ønske om at flyve til den anden side af floden (Hudson River, red.), hvor man direkte har det som fokus at kan have tilgang til den lufthavn. Så der er helt enkelt et segment, der foretrækker JFK på grund af placeringen, og det segment kan vi nu også betjene,” forklarer Simon Pauck Hansen, koncerndirektør i SAS, til Check-in.dk. Med den kommende rute til JFK-lufthavnen vil SAS dermed kunne styrke positionen i det lokale marked og samtidig øge markedsandelen yderligere.

“Vi kan se, at der er nogle interessante yields (billetindtægter, red.) i JFK-markedet, som giver anledning til, at vi går ind i den lufthavn, og i og med at det er et marked, som komplementerer det vi har på Newark, så giver det nogle indtægtsmæssige muligheder for os,” uddyber koncerndirektøren.


Och vidare om tillgänglighet på slots (som verkar ha tillhört Norwegian tidigare):

"Ifølge SAS er de nødvendige slots til JFK-operationen erhvervet direkte fra slotkoordinatoren, der i dette tilfælde er de civile amerikanske luftfartsmyndigheder, FAA."

 

palmen

Moderator
Finns massor av awards boknignsbara nu, men jag får bara ihop bokningar om jag söker CPH-JFK, blir error om jag försöker lägga till ARN i bokningen.
Är typ helt vidöppet, noterade det tidigare idag på eftermiddagen men lyckades precis komma på hur man skulle kunna boka biljetterna. Eventuella connections får man lösa senare
 

palmen

Moderator
Det är något som är skumt, tillgängligheten försvinner och kommer tillbaka om vart annat.
Antar att man får försöka tills det fungerar.
 
Toppen