Senaste nytt

SAS Avslutar linjen till Shanghai 8:e November

Det var överraskande. Jag var övertygad om att Beijing skulle försvinna innan. SHanghai måste logiskt sett ha mycket större andel affärsresande och turismen har nog fallit ordentligt på sistone.

Någon som vet vad som händer om man har anslutande flyg i Shanghai? Vi ska vidare till BKK så har inte så stort spelutrymme med tid. Finns det en chans att bli ombokad till en SAS flight till BKK istället? Eller är det bara att drömma om :eek:
Vilken tid flyger ni vidare? KLM har haft lite tidigare ankomsttid på PVG runt 15.30 men AF har haft samma som SAS runt 17.

Oj, det var ju ändå en snygg lösning. :) Vi har samma i februari-mars, 2 resenärer i business och 1 i plus. Erbjöd kundtjänst direkt business eller behövde du fråga?
Inget som erbjöds eller som jag bad om, mitt enda önskemål var att alla i familjen åker samma flyg. Misstänker att kundtjänst var något stressad och utgick från att även den andra bokningen var i Business. Ska finnas Premium Economy på flyget så det jag räknade med att bokas om till, såg att det blev Business först efter när jag kikade på bokningen på KLM:s hemsida.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Någon som vet vad som händer om man har anslutande flyg i Shanghai? Vi ska vidare till BKK så har inte så stort spelutrymme med tid. Finns det en chans att bli ombokad till en SAS flight till BKK istället? Eller är det bara att drömma om :eek:
Så länge flygen är på samma bokning skulle jag spontant tro att chansen är ganska god. Alltid krångligare om det är en bonusresa men i o h med att den skulle gå till att bli ren sas så ökar chansen även för det.

Jag har en ToR i J och den ville dom boka om till premium economy med KLM....

Samma här. Det går bara att boka om till Premium Economy hävdade första. Nej tack sa vi och la på och ringde in igen. Absolut vi ska boka om i business med KLM och Air France sa nästa och bokade om - i premium ekonomi, såg jag när jag fick biljetten. Frågade flera gånger om det var business och det skulle det vara... :rolleyes:

Ringde in ytterligare en gång och fick det tillslut ombokat till business på riktigt. Som vanligt väldigt agent-beroende när man hör av sig till SAS med andra ord.

Ringde in ytterligare en gång och fick det tillslut ombokat till business på riktigt. Som vanligt väldigt agent-beroende när man hör av sig till SAS med andra ord.

Många av agenterna sitter hemma och jobbar och hittar på egna regler och följer inte med riktigt i vad som kommuniceras.

Samma här. Det går bara att boka om till Premium Economy hävdade första. Nej tack sa vi och la på och ringde in igen. Absolut vi ska boka om i business med KLM och Air France sa nästa och bokade om - i premium ekonomi, såg jag när jag fick biljetten. Frågade flera gånger om det var business och det skulle det vara... :rolleyes:

då ska jag försöka igen, har ringt 5 gånger redan med samma svar varje gång..

Toppen