Uppdatering: 9 samtal tog det men nu är jag ombokad i business,då ska jag försöka igen, har ringt 5 gånger redan med samma svar varje gång..
Suck. Skönt att det löste sig till slut i alla fall.Samma här. Det går bara att boka om till Premium Economy hävdade första. Nej tack sa vi och la på och ringde in igen. Absolut vi ska boka om i business med KLM och Air France sa nästa och bokade om - i premium ekonomi, såg jag när jag fick biljetten. Frågade flera gånger om det var business och det skulle det vara...
Ringde in ytterligare en gång och fick det tillslut ombokat till business på riktigt. Som vanligt väldigt agent-beroende när man hör av sig till SAS med andra ord.
Blir det inte samma problem med att flyga runt Ryssland?Varför får jag en tanke på Seoul kan vara den nya långlinjen när PVG läggs ner och SAS går ner i frekvens på BKK(?).![]()
Helt klart, men det kan inte konkurrenterna heller från Sydkorea eller så måste de mellanlanda någonstans.Blir det inte samma problem med att flyga runt Ryssland?
HND verkar gå bra även om man flyger runt Ryssland, så man skall nog inte räkna ut alla "alla" Asien destinationer pga Ryssland.Alla rutter där det innebär en fördel för kinesiska bolag genom att de kan flyga över Ryssland är i riskzonen att försvinna. Större bolag som LH / AF mfl kommer säkert behålla sina rutter även om de blir hårt konkurrensutsatta både från kostnad och flygtidsperspektiv dock. Men en liten spelare som SAS med hårda kostnadsoptimeringskrav på sig slänger nog lätt in handduken tills situationen förändras. Att de skulle skifta till annan asiatisk destination är tveksamt; samma grundproblematik kvarstår.
Flög HND-CPH för två veckor sedan och då gick rutten över Grönland. Antar att den rutten inte är gångbar på samma sätt för flyg från PVG .HND verkar gå bra även om man flyger runt Ryssland, så man skall nog inte räkna ut alla "alla" Asien destinationer pga Ryssland.
Men visst spelar det en stor roll och jag förstår point to point med Kina-Europa är det svårare för Europabolag.
I vart fall historiskt har det ju varit en helt annan prisbild på Tokyo jämfört med Shanghai.HND verkar gå bra även om man flyger runt Ryssland, så man skall nog inte räkna ut alla "alla" Asien destinationer pga Ryssland.
Men visst spelar det en stor roll och jag förstår point to point med Kina-Europa är det svårare för Europabolag.