Senaste nytt

SAS avbokade bonusresa vid ändring som inte gick igenom!

majoren

Medlem
Nja jag anser iaf att det inte är implementerat. Flertal gånger jag får förklara och hålla hand när vi ska boka award så det blir rätt och ge olika alternativ att gå till väga i systemet.
Fast senior medarbetare kanske är 1+ månad i sas värld
Ja, det är därför businessclass.com är så bra. Det gäller ju att vara ganska påläst innan man talar med agenterna. Precis som du säger måste man, emellanåt, "hålla i hand". Det var inte länge sedan en agent påstod att jag inte kunde boka av returen på en icke påbörjad resa. Men efter en lugn diskussion talade hon med sin supervisor och - mycket riktigt - bokade av returen.

Vad gäller ombokningar av bonusresor gäller det att vara försiktig. Mycket som kan gå fel.
 
Ja när det gäller ändringar och ev ombokningar så är jag EXTREMT tydlig med vad som ska göras och hur om jag märker det minsta att personen inte har 110% koll.
Men sen har vi det gammal, rör inget som fungerar. Jag/Vi på bc är ju lite "sjuka" för vi vill alltid optimera så hårt och långt det går :D

Hade ett tillfälle någon månad sen när en agent blev arg/otrevlig och påstod att min bokade award till Asien via usa INTE var tillåten.
Förklarade att så länge Putin håller på med sitt så är detta tillåtet och att hen INTE får föda min bokning något mer så tackar jag för samtalet och ringde in till en annan som gjorde sakerna utan problem eller invändningar.
 

TomHedman

Medlem
Har spenderat ca 12-15 timmar i samtal med SAS! Kvaliteten är sinnesjuk, från extremt serviceminded medarbetare till medarbetar som verkar helt "BIPP".
Status just nu är att mina 2 st voucher är återställda dock endast 3 månader samt poängen tillsvidare (dem skall lösa detta så fort dem kan). Dock tog detta mer än 4 samtal innan det blev klart. Förklarade i varje samtal som spelas in att jag är missnöjd, och anser att dem bör återställa min bokning, hjälpa mig med alt resa, alt erbjuda en kompensation. Deras rekommendation var att lägga in ett ärende.

Gissar på att det kommer bli problem med skatten och säkert åker på en felaktig avbokningsavgift etc.

Har lagt in ett ärende dock eskalerat mitt ärende via mail till ett par chefer på SAS. Mottog svar efter ca 5 minuter och blev tilldelad en kontaktperson som nu ser över ärendet inkl lösningar.
Uppdatering följer!
 

Benz

Medlem
Har spenderat ca 12-15 timmar i samtal med SAS! Kvaliteten är sinnesjuk, från extremt serviceminded medarbetare till medarbetar som verkar helt "BIPP".
Status just nu är att mina 2 st voucher är återställda dock endast 3 månader samt poängen tillsvidare (dem skall lösa detta så fort dem kan). Dock tog detta mer än 4 samtal innan det blev klart. Förklarade i varje samtal som spelas in att jag är missnöjd, och anser att dem bör återställa min bokning, hjälpa mig med alt resa, alt erbjuda en kompensation. Deras rekommendation var att lägga in ett ärende.

Gissar på att det kommer bli problem med skatten och säkert åker på en felaktig avbokningsavgift etc.

Har lagt in ett ärende dock eskalerat mitt ärende via mail till ett par chefer på SAS. Mottog svar efter ca 5 minuter och blev tilldelad en kontaktperson som nu ser över ärendet inkl lösningar.
Uppdatering följer!
Hur gick det?
 
Toppen