Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Nu finns möjlighet att betala med presentkort i appen!
Passande för oss som köpt på oss från julkalendern, dock samma begränsning som på webben med max 2st.

Har funderat länge på om funktionen för att spåra/följa sitt bagage tagits bort? Jag har inte hittat den funktionen på länge iaf. Vill minnas att man även kunde få push-notiser när väskan lastats på planet osv?

Har funderat länge på om funktionen för att spåra/följa sitt bagage tagits bort? Jag har inte hittat den funktionen på länge iaf. Vill minnas att man även kunde få push-notiser när väskan lastats på planet osv?
Den har gömts undan rejält. Om man klickar på pushnotisen kommer man till bagageinfo, men pushnotisen försvinner när man använt den en gång. Därefter får man gå till "Me" och trycka på klocksymbolen.

Den har gömts undan rejält. Om man klickar på pushnotisen kommer man till bagageinfo, men pushnotisen försvinner när man använt den en gång. Därefter får man gå till "Me" och trycka på klocksymbolen.
Ser inget om bagage där. Får inte heller några notiser om bagage förutom kvitto när de checkades in. Fler kunde man "följa" bagaget (typ "your bag is loaded on SK123" osv). Tror funktionen fanns under den aktuella bokningen.

Attachments

• Screenshot_20250117-080451.png
    Screenshot_20250117-080451.png
    248,1 KB · Visningar: 57
Därefter får man gå till "Me" och trycka på klocksymbolen.
Riktigt bra funktion att man kan se notiser som redan ”kvitterats” även om den funktionen också är lite gömd.

Fick en notis ”change in your booking” tryckte på den och den tog mig till mina bokningar (inte en specifik bokning). Nu hade jag ”bara” 12 bokningar att kolla igenom men insåg därefter att PNR framgick om jag gick in den vägen (till gamla notiser). Bästa vore ju dock om man blev skickad direkt till bokningen men uppskattar verkligen funktionen och den snabba implementeringen. Först dagen efter fick jag mail från delta om att jag blivit ombokad och ytterligare lite senare från SAS med nya biljetter.

Rent principiellt så tycker jag det är dåligt att man inte kan välja Svenska språket i appen.
Eller har jag missat något?
Jag reagerade när jag installerade en ny telefon och appen till ett barn. Telefon kör operativet på svenska, SAS-appen har Country = Sweden.

Är det verkligen så att det inte fortfarande går att få appen på svenska öht?!?
Helt galet.
Screenshot_2025-01-17-14-08-36-66_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg

• Wow
Reactions: Gus
Jag reagerade när jag installerade en ny telefon och appen till ett barn. Telefon kör operativet på svenska, SAS-appen har Country = Sweden.

Är det verkligen så att det inte fortfarande går att få appen på svenska öht?!?
Helt galet.
Visa bifogad bild 161853

Dessutom belyser ju bilden den lite begränsade språkkänslan för engelska som ofta finns i SAS appar och hemsida. Lite lustigt att SAS envisas med engelska när man inte är jättebra på det…

Riktigt bra funktion att man kan se notiser som redan ”kvitterats” även om den funktionen också är lite gömd.

Fick en notis ”change in your booking” tryckte på den och den tog mig till mina bokningar (inte en specifik bokning). Nu hade jag ”bara” 12 bokningar att kolla igenom men insåg därefter att PNR framgick om jag gick in den vägen (till gamla notiser). Bästa vore ju dock om man blev skickad direkt till bokningen men uppskattar verkligen funktionen och den snabba implementeringen. Först dagen efter fick jag mail från delta om att jag blivit ombokad och ytterligare lite senare från SAS med nya biljetter.

Håller med att det är en jättebra funktion. Om man nu ska vara lite petig och i linje med trådens ämne att komma på förslag på ytterligare förbättring vore det som Fredah antydde (12 bokningar att kolla igenom) ännu bättre om rubriken var något mer specifik, dvs att något som identifierar vilken resa som åsyftas syntes redan i rubriken, så man slipper klicka på alla för att hitta rätt. ”Thank you for flying SAS” är även bortsett från detta en väldigt ospecifik rubrik, det är inte ens självklart att det handlar om en ny bokning, det kunde lika gärna betyda att jag nyss flugit med SAS (en mer naturlig tolkning).

59592e4f64fc54b3ddfd89d4c1df99a5.jpg

f3a5b260da5d248bc9b28eda533e806a.jpg

Hälsningar från luften. Några småbuggar i SAS-appen:
* Min plats är egentligen 1A, platsen 2C är min plats på nästa flyg i samma bokning.
* Dessutom är tiderna för ankomst förväxlade.

Toppen