Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Håller med det är extremt användbart i just det valet.
Har dock märkt att det fortfarande inte alltid går att få fram när boarding är igång. Verkar variera.
Dags att berömma SAS igen: Många europeiska flygbolag tar bort säteskartan och möjlighet att välja säte XX minuter innan avgång. Det finns saker jag saknar, men överlag är SAS-appen mycket bättre än konkurrenternas.

Håller med det är extremt användbart i just det valet.
Har dock märkt att det fortfarande inte alltid går att få fram när boarding är igång. Verkar variera.
Jag har märkt att det finns två sätt att få fram säteskartan när man har en aktuell, pågående resa, och när man är nära inpå avgång så kan den ena säga ”sorry ingen seat selection så nära inpå”, men den andra låter ändå dig se kartan. Nice att kunna se ifall man får sin seatblock eller inte.
Ena är på appens ”framsida” med aktiv resa, den andra är sidan där man kan normalt sett ”välja säte” under itinerary. Tror jag. Någon med aktiv resa kan bekräfta eller dementera, kanske med en skärmdump?

Jag har märkt att det finns två sätt att få fram säteskartan när man har en aktuell, pågående resa, och när man är nära inpå avgång så kan den ena säga ”sorry ingen seat selection så nära inpå”, men den andra låter ändå dig se kartan. Nice att kunna se ifall man får sin seatblock eller inte.
Ena är på appens ”framsida” med aktiv resa, den andra är sidan där man kan normalt sett ”välja säte” under itinerary. Tror jag. Någon med aktiv resa kan bekräfta eller dementera, kanske med en skärmdump?

Bra tips! Måste testas.

Oberoende av om jag klickar under framsidan eller sidan under bokning skickas jag till samma ställe (manage my trip) . Och där funkar länken.

Gäller på Android. Kanske skiljer mellan plattformar.

Fortfarande irriterande.

Sas-appen: Skynda skynda, gå till gate NU!!
Jag: OK, vilken gate är det?
Sas-appen: Men det vet väl inte jag?! Bara du skyndar dig så spelar det inte så stor roll vart du går!

IMG_20241123_071047.jpg

Skall precis blippa mitt boarding kort i SAS appen men när jag öppnar appen är det helt svart, fler som har samma problem? Provade att starta om telefonen göra ggr men samma problem. Fick trycka ut boarding kortet via automat

Toppen