Senaste nytt

SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

mha321

Medlem
Setting the app itself aside (which is a huge improvement), SAS has clearly done something very right here. The speed of iteration on things in it is closer to what a startup would normally manage (though not quite there of course), and way better than what you'd expect from a traditional "enterprise" business like SAS. And engaging in public communication with end-users like here is also not something we see very often from traditional businesses - yet it's something that both helps the business (in targeting the product) and the frequent users (because they feel seen, and hopefully are).

So other than @massimo and the team, also kudos to whomever at SAS realized it's OK to not do things the same way you do everything else and to actually use modern processes. SAS is, in all honesty, not a company that I expected this from. A happy surprise! There are clearly many other groups within SAS, both in IT and elsewhere, who should take a long hard look at this team and how it works.

Now that I said all that, can I have my favorite feature implemented right away? Thanks! :) :)
 

henke12

Medlem
2 Frågor!
Börjar vänja mig med appen och gillar de nya funktionerna!
Lite ovant förstås men ska även sägas att jag saknar den gamla trä-bakgrunden i appen runt 2014 :)

1: Finns det någon anledning att ha betan installerad nu när officiella versionen är släppt? (iOS)
2: I gamla appen, minns jag fel eller kunde man lägga till en onward connection? Dvs om man hade 2 separata bokningar, MMX-ARN och ARN-OSD. Lägga till anslutningen i samband med incheckning av MMX-ARN? Finns inte den funktionen i nya appen?
 

infosky

Medlem
2 Frågor!
Börjar vänja mig med appen och gillar de nya funktionerna!
Lite ovant förstås men ska även sägas att jag saknar den gamla trä-bakgrunden i appen runt 2014 :)

1: Finns det någon anledning att ha betan installerad nu när officiella versionen är släppt? (iOS)
2: I gamla appen, minns jag fel eller kunde man lägga till en onward connection? Dvs om man hade 2 separata bokningar, MMX-ARN och ARN-OSD. Lägga till anslutningen i samband med incheckning av MMX-ARN? Finns inte den funktionen i nya appen?

När det gäller beta-appen så är den borttagen i AppStore och uppdateras inte längre så skulle säga att man kan ta bort den :)
 

pswe

Medlem
2 Frågor!
Börjar vänja mig med appen och gillar de nya funktionerna!
Lite ovant förstås men ska även sägas att jag saknar den gamla trä-bakgrunden i appen runt 2014 :)

1: Finns det någon anledning att ha betan installerad nu när officiella versionen är släppt? (iOS)
2: I gamla appen, minns jag fel eller kunde man lägga till en onward connection? Dvs om man hade 2 separata bokningar, MMX-ARN och ARN-OSD. Lägga till anslutningen i samband med incheckning av MMX-ARN? Finns inte den funktionen i nya appen?
På fråga två svarar jag att funktionen tyvärr varit borta en tid både från hemsidan och även den gamla appen.
 
@massimo
This is a really nice and fly geek lovely thing. To be able to se if and when i have travels with that plane I'm gonna fly on. Good job, nice tutch...
Screenshot_2023-01-09-19-16-04-66_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg
 

Jonas F

Medlem
Det här känns ju lite missvisande och nästan lite retfullt eftersom det inte serveras ett smack, förutom kaffe eller te, oavsett klass på denna flygrutt. Det skulle gärna få framgå att så är fallet på fler ställen än här i appen men åtminstone här skulle det ju vara kul om det speglade verkligheten.

0BE12CEB-56BE-4C8D-8371-8AC73E9EFB4B.jpeg


5E1A39F2-3759-4EDA-A847-5B5395F4DE81.png
 
  • Gilla
Reactions: fcx

mha321

Medlem
Det här känns ju lite missvisande och nästan lite retfullt eftersom det inte serveras ett smack, förutom kaffe eller te, oavsett klass på denna flygrutt. Det skulle gärna få framgå att så är fallet på fler ställen än här i appen men åtminstone här skulle det ju vara kul om det speglade verkligheten.

Visa bifogad bild 138039


Visa bifogad bild 138037
Man får även upp samma när man inte ens flyger sas... Den menyn dök upp även på LOT Polish och Austrian flighter tex. Och de var inte ens på sas kod. Det saknas nog lite filter där..
 

Hachans

Medlem
Could we please stick to having notifications be for essential flight related things please? Special offers are not essential, or at the very least an option to turn it off. In the app I can only see options turn off emails, telemarketing etc.

Also, the banner about special offers need to go away from the main screen. It hides essential info.
 
Toppen