Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

maswan

Medlem
Det tror jag också -- men båda är behov att lösa.

Och visst har ARN flera utgående passkontroller, men det är väl nästan alltid F som gäller när man flyger SAS åtminstone? Annat händer, men den absoluta majoriteten går väl där när det gäller SAS själva.
Det går betydligt fler SAS-flyg från F-Schengen än F-Oschengen (särskilt nu när det är avstängda gater längre söderut), och en nedervåningslounge kan täcka båda grupperna (även om de som ska genom passkontroll måste lämna tidigare och är mindre nöjda med det, speciellt med en passkontroll med oförutsägbara köer).

Thornado

Medlem
Det går betydligt fler SAS-flyg från F-Schengen än F-Oschengen (särskilt nu när det är avstängda gater längre söderut), och en nedervåningslounge kan täcka båda grupperna (även om de som ska genom passkontroll måste lämna tidigare och är mindre nöjda med det, speciellt med en passkontroll med oförutsägbara köer).

Det bästa.ac två världar vore kanske en Schengen-lounge som har en utgång till en fast track-fålla till passkontrollen.

Det gällde sas, de säger att CPH är nya hubben, och vi kan ju då göra ett antagande att det är från CPH nya destinationer kommer gå från.
CPH har ju alltid för SAS (outtalat eller ej) varit SAS main hub. I.o.m förtydligandet betyder det att Arlanda och Oslo inte längre är hubbar enl. SAS?

Fråga två: När blir denna träff av för Oslo och Köpenhamn?

B79

Medlem
I och med att man skriver nedervåning, torde det betyda före passkontrollen eller hur? Allt efter passkontroll är väl på övervåningen där?

Visserligen fortfarande bra med en där också (det är onekligen långt till F), men det hade ju varit ännu bättre om de kunde fixa en där uppe också :)
SAS verkar ha runt 8-9 avgångar per dag till icke-Schengen destinationer från Arlanda nuförtiden.
(just idag är det 1 x New York, 1 x Dublin, 1 x Manchester, 5 x London om jag inte missade något)

Så jag tror inte de kommer att öppna en separat lounge på övervåningen i F piren för 9 avgångar per dag. Och det är inte ens säkert att alla av dem 9 avgångar avgår från F piren...

palmen

Moderator
I och med att man skriver nedervåning, torde det betyda före passkontrollen eller hur? Allt efter passkontroll är väl på övervåningen där?

Visserligen fortfarande bra med en där också (det är onekligen långt till F), men det hade ju varit ännu bättre om de kunde fixa en där uppe också :)
Drömmen vore ju en Lounge med egen passkontroll in till F non Schengen från loungen. Då ser man ju kön live och kan traska dit i lagom tid utan överraskningar.

CPH har ju alltid för SAS (outtalat eller ej) varit SAS main hub. I.o.m förtydligandet betyder det att Arlanda och Oslo inte längre är hubbar enl. SAS?

Fråga två: När blir denna träff av för Oslo och Köpenhamn?
Tror inte du ska läsa in något exakt i det jag rapporterat, allt är inte ordagrant vad som sas utan skrevs ihop så snabbt som möjligt.

Om jag kommer ihåg rätt vad de sa så är fokus på CPH framöver, men inget sagt om att ARN/OSL inte är hubbar.

Rent generellt ska man nog inte dra för stora slutsatser utifrån andra och tredjehands information som detta blir här på forumet nu.

Jag tyckte infon var bra, betydligt bättre frågor i år jämfört med förra året, och jag ser positivt på de närmsta 6 månaderna och vi får se var sas är med allt framåt nästa sommar. SAS har fortfarande mycket att bevisa.

Ska bli kul att följa allt med miljon poäng också, det skruvades lite på sig om det då det verkar som väldigt många hoppar på det, många som inte är sas kunder normalt sätt.

Toppen