Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

Det står inget att bonusbiljetten måste vara betald med egna poäng, så de kommer inte kunna hävda detta "lagligt". Men sas kan ju göra vad de vill rent generellt, men de lär få backa på det där då många resor två tillsammans och en person betalar för biljett

Undrar om detta är samma person som under Air Europa? FQTR och FQTV har väl absolut ingenting att göra med som faktiskt betalar för en resa?

Detta fann jag för en tid sedan så man kommer ha många olika svar hela tiden.
Update: Her er svaret jeg fikk fra EBD-chatten.

Dette spurte jeg om: "Angående Eurobonus-Million kampanjen: Dersom jeg booker en tur med poeng fra en venn/forelder/kjæreste sin SAS profil. Og jeg er den som reiser, og mitt EBnummer er i bestillingen. Dette teller vel mot Eurobonus-Million kampanjen?"

Svaret fra Tyra i chatten: Tyra R: "Det stämmer! Det är du som måste resa på biljetten, det spelar ingen roll vem som har betalat för resan."

For å være helt sikker så spør jeg igjen: "Okei, så det må ikke være mine poeng? Så lenge jeg er den som reiser med mitt eget EB-nummer?"

Tyra: "Ja, precis! Se till att ditt Eurobonus nummer är registrerad i bokningen före avgång så ska flyget registreras automatiskt till ditt konto efter du har genomfört resan"

Toppen