Senaste nytt

SAS Amex Elite bjuder in till Elite - båda får 25000 nivåpoäng (minst Guld)

Hade missat det också, är det bästa kampanjen nånsin? Inte sett bättre sedan jag skaffade 2019.
Är det bara jag som är lite yr nu med alla kampanjer från Amex? Det är värvning till höger och vänster och samma kort ger olika poäng beroende på om man hoppar på en kampanj från Amex Facebook, Amex-appen eller Amex hemsida och väntar man till ett visst datum får man ännu fler poäng!? Dessutom är det olika villkor på de olika kampanjerna huruvida man får vara huvud- eller extrakortsmedlem. Som grädde på moset kan man bli guldmedlem på EuroBonus om man håller tungan rätt i mun.

Det gäller verkligen att spela sina kort rätt!

Är det bara jag som är lite yr nu med alla kampanjer från Amex? Det är värvning till höger och vänster och samma kort ger olika poäng beroende på om man hoppar på en kampanj från Amex Facebook, Amex-appen eller Amex hemsida och väntar man till ett visst datum får man ännu fler poäng!? Dessutom är det olika villkor på de olika kampanjerna huruvida man får vara huvud- eller extrakortsmedlem. Som grädde på moset kan man bli guldmedlem på EuroBonus om man håller tungan rätt i mun.

Det gäller verkligen att spela sina kort rätt!
Ja, för de som inte haft Amex senaste 12 mån är det ju bara att välja och vraka enligt vad man värderar mest. EBG, 90k poäng med värvning nu eller 100k poäng med värvning i oktober. Det är ju egentligen bara de som surfar in på Amex sida direkt (ej via sas) som riskerar att dra nitlotten. Iofs känns det som att alla kampanjer spridits en hel del så är man åtminstone lite insatt bör man inte göra den missen.

Efter den 23/9 så får den man bjuder in till Elite 100.000

Passar det inte att bjuda in just nu? Efter 23/9 kan du fortsätta att boosta din poängintjäning. För varje godkänd ny medlem får du 60 000 Bonuspoäng.2Det räcker till en tur- och retur resa världen över. Dina inbjudna vänner får då hela 100 000 Bonuspoäng, värt en tur- och returresa i SAS Business Bonus i hela världen.

Erbjudandet gäller t.o.m. 9 oktober2024.²

Dessa erbjudanden kan endast befintliga medlemmar ge nya medlemmar. Genom att bjuda dina vänner kan du alltid garantera dem det högsta aktuella välkomsterbjudandet.
Tror ni det är möjligt att teckna upp sig för 90k kampanjen nu, sen bjuda in någon för denna kampanj om 100k+60k efter 23/9?

Ja, för de som inte haft Amex senaste 12 mån är det ju bara att välja och vraka enligt vad man värderar mest. EBG, 90k poäng med värvning nu eller 100k poäng med värvning i oktober. Det är ju egentligen bara de som surfar in på Amex sida direkt (ej via sas) som riskerar att dra nitlotten. Iofs känns det som att alla kampanjer spridits en hel del så är man åtminstone lite insatt bör man inte göra den missen.
Jag funderar på att teckna mig igen efter ett par år utan Amex, 25.000 nivåpoängskampanjen är lockande tycker jag eftersom jag kan behålla EBD som annars är lite osäkert på grund av de ändrade reglerna för att tjäna nivåpoäng. Jag kan inte hitta det via SAS hemsida, stämmer det att jag behöver hitta en vän som redan har Amex för att anmäla mig, eller hur?

Jag funderar på att teckna mig igen efter ett par år utan Amex, 25.000 nivåpoängskampanjen är lockande tycker jag eftersom jag kan behålla EBD som annars är lite osäkert på grund av de ändrade reglerna för att tjäna nivåpoäng. Jag kan inte hitta det via SAS hemsida, stämmer det att jag behöver hitta en vän som redan har Amex för att anmäla mig, eller hur?
Ja det stämmer.
För just det erbjudandet :)

Ja, krävs inbjudan. Utan det får du som sagt 90k bonuspoäng vid ansökan utan invite via sas hemsida, alternativt 100k om du väntar och blir inbjuden efter 23/9.

Jag personligen hade verkligen valt 90/100k bonuspoäng före 25k nivåpoäng om man redan flyger in EBG utan kampanjen. Men det är klart EBD kan vara trevligt i vissa avseenden så man får väl avgöra vad man värderar högst personligen. :)

…. Heeeej kompis! ;)

Toppen